Exkluzívne: Markíza už nakrútila slovenskú verziu šou Utajený šéf! Poznáme jej plány, kedy s ňou chce vyrukovať?
6. mája 2019  //  Aktuálne, Showbiz  //  Bez komentárov

Aj na Slovensko sa dostane formát známy po celom svete, ktorého zahraničná verzia bežala aj našich obrazovkách.

Slovensko bude ďalšou z množstva krajín, ktorá adaptuje známy svetový formát, v ktorom bude niekoľko dní svojich zamestnancov tajne v prestrojení pozorovať priamo ich šéf. Markíza kúpila licenciu k programu Undercover Boss, ktorá sa len v Amerike dočkala ôsmich sérií, v Británii šesť. Formát sa dostal aj do Francúzska, Chorvátska, Indie, Poľska, Austrálie, Argentíny, Nemecka, Južnej Kórey, Španielska, Singapuru, Portugalska, Kanady, Brazílie, Indonézie, Talianska, Japonska, Nórska ale aj na Filipíny či Nový Zéland

Šou je pritom známa rovnako slovenským divákom. Pod názvom Šéf v utajení vysielala americkú verziu na svojich staniciach Joj. Vlani sa zároveň na české obrazovky dostala lokálna verzia, ktorú pripravila Nova. Najnovšie tak bude mať vlastnú verziu aj Slovensko. Napriek tomu, že Markíza o formáte zatiaľ mlčí, medzičasom už stihla rovno nakrútiť vlastné epizódy. Reality šou uvedie pod názvom Utajený šéf, a teda rovnakým, ako jej česká sestra.

Nova pripravila formát do hlavnej sezóny, minulý rok ho uviedla na konci apríla. Vyhradila mu stredajší slot, v ktorom už vyprofilovala reality žáner, keď v ňom pravidelne vysiela Zámenu manželiek. Česká stanica pripravila celkovo šesť epizód Utajeného šéfa, pričom s formátom uspela. Pravidelne bol jednotkou večera a aj vysoko nad podielovou hranicou 30 % v komerčnej cieľovke.

Poznáme už pritom aj plány, aké má s reality šou Markíza. Tá, zdá sa, formátu až tak, ako Nova, neverí, nakoľko s ním vyrukuje na obrazovky až v off sezóne. Tam postupne presunula iné reality programy ako Zámena manželiek či Svokra, zväčša najmä pre klesajúcu sledovanosť. Markíza by mala podobne ako Nova postupovať v prípade výberu vysielacieho okna. Utajený šéf by mal totižto miesto nájsť v utorňajšom prime-time, kde dlhodobejšie profilovala Markíza reality formáty ako napríklad Extrémne premeny, Najväčší víťaz či Baby boom.

Utajený šéf by mal patriť k jednej z mála vlastnej tvorby, ktorú Markíza minimálne v začiatku leta chystá priniesť. Podľa prvých informácií by väčšinu prime-time mala vypĺňať filmami. Reality šou by sa mala vo vysielaní objaviť v druhej polovici júna.

Aj v prípade formátu Utajený šéf sa prejavuje Novy a Markízy. Tie pravidelne pripravujú buď spoločné alebo rovnaké formáty. Závisí následne už len od ich úspešnosti, či sa na trhu aj etablujú. V tomto prípade už nerozhodujú televízie ale diváci, čo má za následok rozdielny osud formátov. Nova napríklad dodnes vysiela priamo v hlavnej sezóne premiérové Zámeny manželiek, ktoré Markíza už pre slabnúcu sledovanosť odsunula len do off sezón. Navyše už prevažne preberá práve iba české časti od Novy, ktoré sú neraz extrémnejšie ako tie slovenské.Rovnako v Česku uspela šou MasterChef, ktorá aj v aktuálnej sérii dosahuje na Nove nadpriemernú sledovanosť, na Slovensku šou posledne pred tromi rokmi prepadávala aj do hlbokých podpriemerov. Opačne je na tom napríklad formát Chart Show, ktorý sa Nova skúsila etablovať rovno dvakrát, vždy pohorela. Markíze šou funguje dodnes.

O formáte Utajený šéf (zdroj: Nova)
Reality šou Utajený šéf predstavuje vysoko postavených manažérov, ktorí týždeň pracujú v utajení vo svojich spoločnostiach. Manažér vymení oblek za montérky, počítač za lopatu a porady v klimatizovaných kanceláriách za kmitanie na najnižšej možnej pozícii vo vlastnej firme. Na päť dní sa vmiesi medzi svojich zamestnancov a zistí, čo by sa inak nikdy nedozvedel.

Šéf na vlastnej koži spozná, že vízie v excelovskej tabuľke vyzerajú ambiciózne, no v bežnej praxi sú niekedy nerealizovateľné. V pozícii bežného zamestnanca odhaľuje, kde nezmyselné nároky brzdia chod firmy a vyháňajú kvalitnú pracovnú silu, kde sú skryté rezervy, ktoré by mohli zvýšiť zisk. A tak zatiaľčo kmitajú, kolabujú, či iba neveriacky krútia hlavou, ich podriadení vôbec netušia, že zaúčajú, chvália či nadávajú vlastnému šéfovi. A že mu často otvorene hovoria, čo by vlastnému šéfovi nikdy nepovedali: úprimnú pravdu. 

Radový zamestnanec je najdôležitejší článok firmy, práve na ňom stojí, či firma funguje, ako má. Šéfovia často netušia, že práve oni odovzdávajú viac, než musia. Majú vlastné nápady, potenciál a pomohli by firme v ďalšom raste. Po týždni práce v niekoľkých častiach firmy sa šéfovia vrátia ku svojej skutočnej identite a tvárou v tvár sa stretnú so zamestnancami, ktorí sa nevedomky postavili svojmu šéfovi.