Anketa OTO na svojom vrchole, ďalší rok rástla! Galavečer valcuje od nástupu Adely a Sajfu
12. marca 2017  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Televízna anketa je v týchto rokoch na svojom vrchole.

OTO 2016 valcoval. Priamy prenos televízneho galavečera u divákov v posledných rokoch zaznamenáva mimoriadne vysoký záujem, ktorý narástol ešte aj v tomto roku. Medziročne si OTO v komerčnej cieľovke polepšil o viac ako rating na 11,1 % s podielom 30 %. V 12+ prenos sledovalo okolo 670-tisíc divákov, čo je podobná úroveň spred roka, pri podieli 32,7 %. Podiel na trhu je medziročne nižší, čo je spôsobené najmä dĺžkou tohtoročného prenosu, ktorý bol o polhodinu kratší ako vlani.

Čítajte aj: OTO 2016 s prekvapeniami, emóciami aj problémami! Pozrite si odhalené kompletné poradie nominovaných

Anketa OTO zaznamenala veľký zvrat v sledovanosti po tom, čo organizátori do role moderátorov angažovali Adelu Banášovú a Mateja “Sajfu” Cifru. Do roku 2012, dokedy sa moderátori programu obmieňali, sledovanosť klesala, prenos OTO 2011 sledovalo 464-tisíc divákov s podielom 22,4 %. Adela a Sajfa, ktorí nastúpili o rok, už vzbudili výrazne väčší záujem, keď OTO 2012 rástol s až 587-tisíc divákmi pri podieli 28,6 %. Tento obrat v sledovanosti udržal moderátorskú dvojicu pri ankete dodnes, tento rok ňou sprevádzali už piaty raz.

Sledovanosť galavečera OTO v ostatných rokoch (rating, podiel na trhu – skupina 12+ / 12 – 54)*
OTO 2016 – okolo 670-tisíc divákov, 32,7 % / 11,1 %, 30 %
OTO 2015 – 675-tisíc divákov, 36,2 % / 10 %, 30,2 %
OTO 2014 – 601-tisíc divákov, 30,6 %
OTO 2013 – 551-tisíc divákov, 28,6 %
OTO 2012 – 587-tisíc divákov, 28,6 %
OTO 2011 – 464-tisíc divákov, 22,4 %

*výkony OTO 2016 a OTO 2015 sú započítané aj s oneskorenou sledovanosťou, ktorá čísla mierne navýšila