Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Exkluzívne

Markíza spustí novinku podobnú Pečie celé Slovensko! Zaútočí na stálicu konkurencie

Televízny líder sa už dlhšie neúspešne snaží posilniť jeden z dôležitých slotov, prichádza s novým nápadom.

Tam, kde Markíza šesť dní v týždni dominuje, jedenkrát jej to kazí konkurencia.

Deje sa tak pritom často rovno v najsledovanejší deň celého týždňa, kedy sa pred obrazovkami schádza najviac divákov, čo ovplyvňuje výkonnosť aj jej kľúčových programov.

Reč je o nedeľnom podvečere, v ktorom je roky neporaziteľná Jojka.

Kým túto jar v pondelky až v piatky suverénne valcoval denný seriál Sľub a na priemeroch Markízy sa v soboty podvečer roky drží bulvárny magazín Smotánka, v nedele je dominantným hráčom magazín Nové bývanie.

Relácia s Vladom Voštinárom, ktorá sa vysiela už od roku 2007, si svoje publikum drží neuveriteľných 18 rokov a počtom divákov často prekonáva aj hlavné večerné programy na trhu. V niektorých sezónach bola dokonca jedným z najsledovanejších spomedzi všetkých programov na Joj.

V kľúčovom čase prepadáva

Markíza, naopak, v nedele výrazne ťahá za kratší koniec.

Dlhé roky sa v nedeľnom čase okolo 17. a 18. hodiny snažila zastabilizovať vysielanie komediálneho seriálu Horná Dolná, ktorý ale jednu sezónu za druhou dosahoval neraz aj hlboko podpriemerné výkony svojej stanice.

Markízu to zabolelo nielen v priamom porovnaní s Jojkou, ktorá ju v nedele často valcuje, ale najmä pri nábehu na hlavné správy, a to v silný nedeľný večer, ktorý najmä v hlavných fázach jarnej a jesennej sezóny býva najsledovanejším v týždni.

Joj sa tak dlhodobo darí v nedele ťažiť z veľkého počtu divákov pri obrazovke a s nedeľnými Novinami bodovať, Televíznym novinám ale citeľne podobne silný predchádzajúci program chýba.

Markíza napokon zlomila nad Hornou Dolnou palicu a na nedeľné podvečery začala nasadzovať filmy.

Dodnes to skúša aj so zvučnými a silnými televíznymi titulmi, napriek tomu dlhodobý divácky návyk nedokázala zlomiť a dominanciu si udržuje Joj s Novým bývaním.

Markíza, naopak, s filmami prepadáva ešte viac ako s Hornou Dolnou.

Uplynulú nedeľu s filmom Alfa dosiahla podiel na trhu iba okolo 12 % v obchodnej skupine, následné Televízne noviny mali ísť cez 21 %. Celkovo si nedeľné Televízne noviny pozrelo necelých 330-tisíc divákov, Noviny Joj ich mali vyše 390-tisíc na hlavnej a spravodajskej stanici.

Otestuje si novinku

Markíza to tak túto jeseň skúsi opäť inak.

Najbližšiu sezónu sa televízny líder rozhodol pre zmenu a na dôležitý nedeľný podvečer zaradiť českú verziu kuchárskej reality šou Hell’s Kitchen. Ide o ďalší z pôvodne amerických formátov, ktorý preslávil Gordon Ramsay.

V Česku mala šou premiéru vlani, sprevádzal ňou šéfkuchár Radek Kašpárek. Tento rok na jeseň sa očakáva 2. séria, ktorej tvárou už bude šéfkuchár Jan Punčochář. Súťažiaci v reality šou súperia o miesto v jednej z ich reštaurácií.

Markíza si tento rok otestuje formát i sama na svojej obrazovke.

Českú verziu vytiahne na nedele ako podvečerný program pred Televízne noviny a priamu konkurenciu najsledovanejším magazínom Joj Na chalupe a Nové bývanie.

Prvú epizódu Hell’s Kitchen by mohla odvysielať ešte tento mesiac v nedeľu 31. augusta okolo 17. hodiny.

Nasadenie na jeseň nemusí byť náhodné – ako ďalší súťažný formát odohrávajúci sa v televíznej kuchyni môže ťažiť z očakávania novej 5. série pekárskej šou Pečie celé Slovensko.

Tá býva rok čo rok najsledovanejšou šou v jesennej sezóne na celom trhu, vysiela sa pritom práve v nedele v prime-time na Jednotke.

Dá sa zároveň očakávať, že ak sa Markíze české vydania Hell’s Kitchen osvedčia, šou sa v budúcnosti dočká i slovenského spracovania.

Televízia už teraz hľadá formát, ktorým by v budúcnosti dokázala nahradiť úspešnú šou Na nože, nakoľko jej výroba je s pribúdajúcimi epizódami stále náročnejšia.

Markíza ju doposiaľ dokázala v sezóne alternovať iba Extrémnymi premenami, ich produkcia je ale ešte zložitejšia. Všetky epizódy sa od prvého po finálové váženie totiž nakrúcajú viac ako rok.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor