Pikošky
Spustí Markíza ďalšiu ženskú stanicu? Žiada o licenciu pre Markíza Passion! (dve verzie loga)
Po dvoch nových staniciach Joj, ktoré odštartovali v priebehu júna, sa začína hovoriť o novom prírastku do rodiny Markíza Group.
Markíza žiada o pridelenie licencie pre nový kanál Markíza Passion. Televízia už poslala žiadosť Rade pre vysielanie a retransmisiu. Obsahom novej stanice majú byť filmy, seriály a zábavná tvorba. Podľa žiadosti budú seriály a filmy tvoriť až 92 percent z celkového obsahu Markíza Passion, zvyšných osem percent pripadá na zábavu. Informoval portál Mediálne.sk.
Markíza si už názov „Passion“ nechala zaregistrovať na Úrade priemyselného vlastníctva, rovnako tak aj značku „Gold“. V prípade oboch názvov pripojila aj podobne spracované logo, pre názov Passion zaregistrovala dva varianty. Líder môže názov nového kanála zmeniť.
Na aké publikum bude stanica zameraná a akou formou bude šírená, môže naznačovať rovnomenná nemecká stanica patriaca do skupiny RTL Group. Stanica Passion začala vysielať v Nemecku v novembri 2006, pričom ide o prémiový a teda platený kanál podobne ako Joj Cinema. Aj Markíza sama naznačila, že vyvíja koncepty platených staníc.
Nemecká Passion cieli na ženské publikum s obsahom z portfólia Markízy podobný Dome. Hlavnú časť programu stanice tvoria telenovely, ženské série, dramatické seriály a aj zahraničné hity či klasiky, medzi inými Kde bolo, tam bolo, Dallas, Merlose Place či série Mercy a Atlantis.
Aj spracovanie loga, ako ho registruje Markíza, naznačuje, že by sa mal kanál sústrediť na ženskú cieľovku. V jednom z variantov využíva elegantný font ladený do ružovo-bordovej, v druhom prípade pracuje s červenou. Už len samotný názov Passion, v preklade „vášeň“, je jasným odkazom skôr k ženskému publiku. Ak Passion ponúkne ženský obsah, ako platená stanica by nemusela výrazne konkurovať Dome. Markíza okrem toho už skôr vytýčila cieľ jej najsilnejšiu menšiu stanicu zuniverzálniť.
Registrované variácie loga pre značky Passion a Gold Markízou
Logo stanice Passion (RTL Group)