Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Televízie odsun neúspešných projektov nezvládli: Joj si vysvetlením k Farmárovi pohnevala divákov!

Vysvetlenie náhleho zmiznutia farmárskej šou televíznej dvojke neprešlo.

Markíza aj Joj urobili v rovnakom týždni zásadné rozhodnutia s ich najväčšími jesennými neúspechmi. Líder zakročil v prípade Kukučky, ktorú odsunul na menšiu stanicu, dvojka zas úplne stiahla z vysielania Farmár hľadá ženu.

Napriek tomu, že denná zoznamka dosahovala na Joj slabé výkony, ako to už býva zvykom, po jej zrušení zasypali televíziu divácke otázky. Joj sa na ne rozhodla reagovať oficiálnym stanoviskom, ktoré priniesla aj na svojom webe. „Farmári si z nádejných farmárok vybrali každý tú svoju a teraz prichádza moment, kedy im televízia dopraje súkromie, aby sa ich vzťahy mohli spokojne budovať mimo kamier. To, ako sa jednotlivé vzťahy vyvinú, budú môcť diváci sledovať s odstupom času už budúci rok,“ povedala hovorkyňa Joj, Lucia Kulihová.

Diváci ale tomuto vysvetleniu neuverili. V programe bol totiž Farmár uvádzaný aj v ďalšie týždne, pričom sa z obrazovky vytratil v značne pokročilom štádiu, kedy sa príbehy blížili do finále. Joj si tak imidžovo uškodila dvojnásobne, nielen náhlym stiahnutím programu, za čo televízie automaticky inkasujú čierny bod, divákov nahnevala aj samotným vyjadrením. Článok s vysvetlením, ktorý vzbudil negatívne reakcie, sa k tomu značne rozšíril, keď sa podľa rebríčka na webe Joj stal jedným z najčítanejších za posledné mesiace.

Podobne zlé body zbiera ale aj Markíza. Tá síce Kukučku nezrušila, presunula ju však na Doma do skoršieho času, pričom po týždni na novom mieste seriálu náhle mení vysielací slot. Začínať už od dnešného dňa nebude okolo 16:40 ale už o 15:45.

Obe televízie si k tomu uškodili aj v rámci sledovanosti. Ani jednej nevyšiel manéver s neúspešným programom a po jeho odsunutí či stopnutí dosahujú ešte horšie čísla ako pred tým. Markíza vysielaním Kukučky dovolila vybudovanie diváckej základne pre šou Moja mama varí lepšie ako tvoja, pričom po stiahnutí Kukučky neponúkla dostatočne atraktívny program, aby divákov zlákala k sebe. Zároveň sa k zmene uchýlila v čase, keď v kuchárskej šou drží šnúru ďalšia úspešná rodina a šou je tak na svojom vrchole. Rodinné prípady sa ustálili len okolo 15 – 16 %, čo je menej, než dosahovala Kukučka.

Ani Joj si ale s náhradou za Farmára nepomohla. Rovnako nenasadila dostatočne atraktívny program, aby prilákala divákov, reprízové české Áno, šéfe sa má hýbať okolo 11 – 12 %. Televízia však aspoň šetrí náklady, nakoľko Farmára dovysiela v budúcom roku. Markíza pokračuje vo vysielaní Kukučky na Doma, kde dosahuje maximálne polovičné výkony z hlavnej stanice, zarába tak ešte menej.

Nová romantická denná verzia Farmár hľadá ženu mala byť pôvodne druhým hlavným programom Joj v pracovnom týždni – podobne, ako Farma na Markíze. Práve po nástupe reality šou lídra ale zoznamka Joj začala značne klesať a televízia ju musela odsunúť bližšie k 23-tej hodine. I tak dokázala výkonnostne rásť až po skončení Farmy, ktorú ale Markíza čoraz viac naťahuje za jedenástu hodinu.

Kukučka sa zas mala stať novým hitom lídra v accesse po ukončení Chlapi neplačú. Televízia vo svojej brožúre pre klientov podľa Plusky potvrdila, že so seriálom rátala aj v ďalšej sezóne. Informoval vás o tom exkluzívne portál Mediaboom.sk. Nakoniec sa ale z novinky stal prepadák a pokračovanie pre Markízu nemá význam.

Čítať viac...
Nahor