Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza výraznejšie uspela so sobotným filmom, Joj rastie spravodajstvo! Slovenka roka 2015 výrazne rástla

Kolísavé úspechy zaznamenávali počas posledných troch dní minulého týždňa komerčné stanice. V sobotu bola jasne vpredu Markíza, v nedeľu sa Joj podarilo úspešne na lídra zatlačiť. Aktualizované.

PIATOK: Búrlivé víno si zvyká na nové štandardy a v návyku mohlo pokračovať aj v piatok. Jeho sledovanosť sa totiž zastavila podľa našich informácií na úrovni 7,6 %, čo predstavuje podpriemerný podiel 22,8 %. Vyskakovať si však nemohla ani Joj, ktorej sa priveľmi nedarilo s Pirátmi Karibiku: Truhlica mŕtveho muža, keď s filmom trvajúcim do takmer polnoci uhrala rating 4,6 % s podielom 16,4 %. Jednotka s Čo ja viem dosiahla v komerčnej cieľovke pod 16 %, v univerzálnej tesne prekročila 17-tku.

Menšie stanice boli v piatok večer vyrovnané. Totožný rating uhrali všetky tri hlavné programy Dajto, Plus a Domy, podiel filmov Obávaný bojovník, Bláznivé pytačky aj repríza Uragánu sa hýbali okolo 4,5 %.

SOBOTA: Prvý víkendový deň prekvapil zmenou výkonnosti podvečerných programov. Smotánka Markízy totiž výraznejšie padla, keď uhrala podiel len nad 19 %, Novej záhrade Joj sa podarilo stúpnuť, stačilo to však len na podiel 14 %.

Večer sa už Markíza dostala do jasného vedenia a nadpriemeru, keď snímka Cesta na tajomný ostrov tesne preskočila rating 10 % s podielom nad 30 %. Snímka A-Team: Posledná misia na Joj podliezla šesť ratingov a v podieli o málo prekročila 18 %. Sobotnej pôvodnej tvorbe Jednotky sa darilo spočiatku slabo, keď Nečakané stretnutia podliezli 14 %, Pravdivé príbehy 15 %, s rovnakým výkonom už oproti priemerom vyskočilo Neskoro večer, kde sa spoločne ako hostia objavili Adela Banášová a Peter Modrovský.

Menšie stanice v sobotu kolísali. Najvyššie bola spočiatku večer Plus s Profesionálmi a podielmi 7,5 a tesne nad 6 %, Kolabs už klesol pod 4 %. Do čela sa tak postupne dostala Doma s romantikou Leto v Amalfi a podielom nad 5 %, po ôsmej k tomu vyskočila Dvojka s dokumentom Apokalypsa – Hitler a podielom pod 6 % v oboch hlavných cieľovkách. Dajto bolo s kriminálkami hlboko podpriemerné s podielom nad 1 %.

NEDEĽA: V nedeľu podvečer sa už do čela dostala Joj. Domov na kľúč Markízy totiž prekročil len hranicu 16 % a Kredenc atakoval 18-tku, vďaka čomu vyhralo Nové bývanie, ktorému na prvenstvo stačil podiel 19,5 %.

Večer sa už Markíza dostala do čela, s reprízovou snímkou Nezastaviteľný dokázala predčiť silne promovanú premiéru Joj, keď uhrala podiel nad 25 %, kým Stážisti na obraze televíznej dvojky prekročili 22 %.

Na Jednotke v nedeľu prebehol siedmy ročník ankety Slovenka roka. Prenos v roku 2015 dosiahol nadpriemerné výsledky, keď ho celkovo sledovalo 329-tisíc divákov s podielom 15,2 %. Prenos uspel aj v 12 – 54, kde uhral share 9,6 %. Medziročne si galavečer polepšil o vyše 50-tisíc divákov, keď ho v roku 2014 sledovalo 270-tisíc divákov s podielom 13,4 %.

Medzi menšími stanicami bola spočiatku na čele Plus, Profesionáli uhrali podiel tesne nad 6 %, snímka X-Men: Posledný vzdor nad 4 %. Postupne Plusku predbehla Doma, keď úvodná časť z dvojporcie Zámeny manželiek ešte padla pod 4 %, no druhá uhrala share 5,5 %. Dajto bolo slabšie s filmom Bláznivá jazda a podielom takmer 3 %.

V priebehu všetkých troch dní sa Joj darilo so spravodajským pásmom. Noviny v piatok aj v nedeľu uhrali podiel pod 28 %, v sobotu atakovali 25 %. Televíznym novinám sa celý čas príliš nedarilo, keď postupne uhrali tesne nad 32 %, pod 30 % a pod 31 %. Hlavnému spravodajstvu Markízy sa tak už čoraz menej darí dosahovať hranice 35 %, pričom len pred rokom sa muselo zmieriť s nenávratným odchodom podielov blízko 40 %. Od piatku do nedele k tomu Joj silnela po skončení Televíznych novín, Najlepšie počasie bolo pravidelne na čele. Najvýraznejšie sa tento efekt prejavil v nedeľu, kedy Šport Joj predbehol športový servis aj aktuálne vysielanie lídra a Najlepšie počasie sa stalo dokonca najsledovanejším programom dňa.

Foto: Ramon Leško, zenskyweb.sk

Čítať viac...
Nahor