Aktuality
Markíza výraznejšie uspela so sobotným filmom, Joj rastie spravodajstvo! Slovenka roka 2015 výrazne rástla
Kolísavé úspechy zaznamenávali počas posledných troch dní minulého týždňa komerčné stanice. V sobotu bola jasne vpredu Markíza, v nedeľu sa Joj podarilo úspešne na lídra zatlačiť. Aktualizované.
PIATOK: Búrlivé víno si zvyká na nové štandardy a v návyku mohlo pokračovať aj v piatok. Jeho sledovanosť sa totiž zastavila podľa našich informácií na úrovni 7,6 %, čo predstavuje podpriemerný podiel 22,8 %. Vyskakovať si však nemohla ani Joj, ktorej sa priveľmi nedarilo s Pirátmi Karibiku: Truhlica mŕtveho muža, keď s filmom trvajúcim do takmer polnoci uhrala rating 4,6 % s podielom 16,4 %. Jednotka s Čo ja viem dosiahla v komerčnej cieľovke pod 16 %, v univerzálnej tesne prekročila 17-tku.
Menšie stanice boli v piatok večer vyrovnané. Totožný rating uhrali všetky tri hlavné programy Dajto, Plus a Domy, podiel filmov Obávaný bojovník, Bláznivé pytačky aj repríza Uragánu sa hýbali okolo 4,5 %.
SOBOTA: Prvý víkendový deň prekvapil zmenou výkonnosti podvečerných programov. Smotánka Markízy totiž výraznejšie padla, keď uhrala podiel len nad 19 %, Novej záhrade Joj sa podarilo stúpnuť, stačilo to však len na podiel 14 %.
Večer sa už Markíza dostala do jasného vedenia a nadpriemeru, keď snímka Cesta na tajomný ostrov tesne preskočila rating 10 % s podielom nad 30 %. Snímka A-Team: Posledná misia na Joj podliezla šesť ratingov a v podieli o málo prekročila 18 %. Sobotnej pôvodnej tvorbe Jednotky sa darilo spočiatku slabo, keď Nečakané stretnutia podliezli 14 %, Pravdivé príbehy 15 %, s rovnakým výkonom už oproti priemerom vyskočilo Neskoro večer, kde sa spoločne ako hostia objavili Adela Banášová a Peter Modrovský.
Menšie stanice v sobotu kolísali. Najvyššie bola spočiatku večer Plus s Profesionálmi a podielmi 7,5 a tesne nad 6 %, Kolabs už klesol pod 4 %. Do čela sa tak postupne dostala Doma s romantikou Leto v Amalfi a podielom nad 5 %, po ôsmej k tomu vyskočila Dvojka s dokumentom Apokalypsa – Hitler a podielom pod 6 % v oboch hlavných cieľovkách. Dajto bolo s kriminálkami hlboko podpriemerné s podielom nad 1 %.
NEDEĽA: V nedeľu podvečer sa už do čela dostala Joj. Domov na kľúč Markízy totiž prekročil len hranicu 16 % a Kredenc atakoval 18-tku, vďaka čomu vyhralo Nové bývanie, ktorému na prvenstvo stačil podiel 19,5 %.
Večer sa už Markíza dostala do čela, s reprízovou snímkou Nezastaviteľný dokázala predčiť silne promovanú premiéru Joj, keď uhrala podiel nad 25 %, kým Stážisti na obraze televíznej dvojky prekročili 22 %.
Na Jednotke v nedeľu prebehol siedmy ročník ankety Slovenka roka. Prenos v roku 2015 dosiahol nadpriemerné výsledky, keď ho celkovo sledovalo 329-tisíc divákov s podielom 15,2 %. Prenos uspel aj v 12 – 54, kde uhral share 9,6 %. Medziročne si galavečer polepšil o vyše 50-tisíc divákov, keď ho v roku 2014 sledovalo 270-tisíc divákov s podielom 13,4 %.
Medzi menšími stanicami bola spočiatku na čele Plus, Profesionáli uhrali podiel tesne nad 6 %, snímka X-Men: Posledný vzdor nad 4 %. Postupne Plusku predbehla Doma, keď úvodná časť z dvojporcie Zámeny manželiek ešte padla pod 4 %, no druhá uhrala share 5,5 %. Dajto bolo slabšie s filmom Bláznivá jazda a podielom takmer 3 %.
V priebehu všetkých troch dní sa Joj darilo so spravodajským pásmom. Noviny v piatok aj v nedeľu uhrali podiel pod 28 %, v sobotu atakovali 25 %. Televíznym novinám sa celý čas príliš nedarilo, keď postupne uhrali tesne nad 32 %, pod 30 % a pod 31 %. Hlavnému spravodajstvu Markízy sa tak už čoraz menej darí dosahovať hranice 35 %, pričom len pred rokom sa muselo zmieriť s nenávratným odchodom podielov blízko 40 %. Od piatku do nedele k tomu Joj silnela po skončení Televíznych novín, Najlepšie počasie bolo pravidelne na čele. Najvýraznejšie sa tento efekt prejavil v nedeľu, kedy Šport Joj predbehol športový servis aj aktuálne vysielanie lídra a Najlepšie počasie sa stalo dokonca najsledovanejším programom dňa.
Foto: Ramon Leško, zenskyweb.sk