Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Settele po troch rokoch v Markíze: Pochvaľuje si programové rozhodnutia aj výkon televízie!

Od nástupu rakúskeho riaditeľa Markízy uplynuli tri roky, pre samotnú televíziu zhodnotil jej úspechy.

Matthias Settele sa stal generálnym riaditeľom Markízy v septembri 2013, pričom sa pre samotnú televíziu rozrozprával o jeho troch rokoch vo funkcii. V období viacerých nákladných neúspechoch Markízy sa hlavným odkazom Setteleho stala pozitívna výkonnosť televízie. „Bolo to veľmi úspešné obdobie. Keď som pred tromi rokmi prišiel, boli ste v krízovom režime. Teraz sme silná výnosná prosperujúca spoločnosť, ktorá prináša mnohé nápady, ale tiež má aj dobré obchodné výsledky. Obe musí kráčať ruka v ruke,“ povedal.

Podľa Setteleho bolo práve nastavenie finančných pomerov a limitov dôležité. Úlohou manažmentu je nastaviť rámec, čo možno v minulosti nebolo v poriadku. Musíte totiž zarobiť viac peňazí, ako miniete. Je potrebné nastaviť finančné limity, aby sme mali dobré obchodné výsledky,“ pokračuje.

Televízii sa tak podľa všetkého darí napriek viacerým drahým investíciám, ktoré jej v poslednom čase nepriniesli želané výsledky. Najnovšie preventívne sama z hlavnej stanice z prime-time odsunula nákladný hokejový Svetový pohár, neuspela letná akvizícia Ohnivý kuře ani najväčší jesenný ťahák a jeden z najdrahších projektov v histórii Ostrov. Výsledky rovnako nepriniesli ani nákladné denné seriály, keď ďaleko za potrebnými výkonmi bolo na jar Búrlivé víno či vlani Kukučka.

Súčasťou viacerých neúspechov lídra sú aj náhle a neraz radikálne programové zmeny v prime-time. Tie sa rozmohli najmä v posledných rokoch, Settele ale programové rozhodnutia jeho manažmentu vyzdvihuje. „Taktiež musíte dobre nastaviť štruktúru a urobiť dobré rozhodnutia, čo pred tým chýbalo,“ hovorí.

Riaditeľ televízneho lídra taktiež prezradil, akým spôsobom manažment a tvorcovia analyzujú prípadné neúspešné projekty. „Je to náročné. Keď to nejde dobre, je situácia pre manažérov zložitá. To je podstata tohto biznisu. Raz ste hore a raz dole. Niečo nezafunguje, musíme to analyzovať. Bol to zlý program? Nebol dobre urobený? Bol zle načasovaný? Neboli diváci pripravení? Alebo bola konkurencia prisilná? Musíme sa z toho poučiť pre iné projekty. To jediné požadujem v prípade neúspechu,“ povedal Settele.

Čítať viac...
Nahor