Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Šéf Joj Marcel Grega: To, čo nás najviac trápi, je imidž televízie

Dodržiavanie vysielacích časov, ustálený program bez častých zmien, trpezlivosť pri menej výkonných formátoch, ale aj návrat reality zoznamiek ako Farmár hľadá ženu, budovanie lepšieho imidžu televízie či porovnanie výkonností Joj a Markízy. Aj o tom sa rozrozprával šéf Joj Marcel Grega.

Marcel Grega pôsobí na čele druhej najsledovanejšej televíznej skupiny na Slovensku štvrtý mesiac, pričom v súčasnosti presne definuje, akou cestou sa Joj chce a bude v najbližších mesiacoch uberať. Televízia počas jeden sezóny už nechce prinášať zástup nových formátov, nový šéf Joj chce staviť na jednu alebo dve novinky, pre ktoré televízia pripraví masívnu kampaň. „Myslím si, že sme priniesli príliš veľa nových vecí, ktoré sa nedali marketingovo odkomunikovať. Ideálne je mať nastavenú programovú štruktúru tak, že každý rok prinesiete jednu-dve novinky, na ktoré môžete robiť dlhodobú kampaň. Ak donesiete 10 noviniek, vy urobíte 10 malých kampaní, pretože nemáte peniaze na promo, divák sa prestane v ponuke orientovať a všetko sa mu zleje dohromady,“ povedal v rozhovore pre Aktuálne.sk Grega.

Mení sa aj nastavenie hlavného kanála, ktorý už nechce byť viac vnímaný ako „nevhodný pre deti“ a tak je kontroverzným šou v takej podobe, ako ich u nás poznáme, koniec. „Sú tu aj také atribúty, ktoré by sme neradi pri našej značke vnímali v budúcnosti, ako je napríklad, že je nedôveryhodná, prípadne vulgárna a nevhodná pre deti. Od marca podporujeme naše kroky k pozitívnemu vnímaniu značky aj samotným programom, aby nám divák uveril, že to tak v skutočnosti naozaj je,“ pokračuje Grega.

Ten však nevylúčil, že by sa napríklad šou Farmár hľadá ženu na obrazovky vrátila, no v úplne inej, romantickej podobe. Aj keď skôr na WAU: „Ako príklad môžem uviesť Farmár hľadá ženu, či Mama, ožeň ma. To sú vo svete populárne a úspešné formáty, ale ich kvalita záleží od dramaturgie a samotnej a realizácie. Ak by ste postupovali presne podľa “biblie” k týmto show, urobíte krásnu, romantickú reláciu, ktorá je všeobjímajúca a ľuďom sa páči. Ak od toho vybočíte, idete do neprebádaných vôd.“ Spomínané reality zoznamky však na Slovensku lákali práve pre svoju kontroverznosť, pokusy s romantickejším ladením nevyšli. Joj tak doteraz nedovysielala šou Láska na celý život, vo vysielaní jej prepadol aj český Farmár hľadá ženu, ktorý bol vyrábaný dokumentárnejšie a romantickejšie.

Podľa Gregu je v súčasnosti najväčším problémom imidž televízie. Chce sa tak vrátiť k vnímaniu značky spred dvoch až troch rokov, kedy podľa neho „mala Joj našliapnutú ideálnu cestu“. A to napriek tomu, že v tom čase mali kontroverzné šou v programe svoje stabilné miesto. Lepší imidž chce Grega vybudovať aj cestou väčšej dôvery diváka voči televízii formou dodržiavania vysielacieho času a ustáleného programu: „To, čo nás v súčasnosti trápi najviac, je brand TV JOJ. preto sme si zadefinovali zámery budovania lojality diváka, ktoré postupne realizujeme. V prvom rade sa snažíme byť divákovi partnerom tak, aby vedel, čo má od nás očakávať. Chceme dodržiavať  vysielacie časy, vysielaciu  štruktúru, nemeniť zbrklo formáty, aj keď nebudú hneď úspešné a v neposlednom rade vytvoriť takú ponuku,  aby si v nej divák našiel to, čo má rád.“

Grega zareagoval aj na výkonnostné rozdiely medzi Markízou a Joj. „Je otázka, či naozaj zaostávame. Ak totiž správne chápem súčasné nastavenie trhu, konkurencia je vo výraznej strate. Ak teda konkurencia investuje peniaze, ktoré neprináležia tomuto trhu a času, ktorý napríklad nie je prime-timeom, tak sa ťažko konkuruje. Keď však všetci budeme investovať peniaze, na ktoré nemáme, je to  cesta do záhub. Takto investovať vieme aj my, vydrží nám to jednu sezónu a potom budeme mať zase  priemerné ratingy a skončíme zle,“ povedal šéf Jojky. Ten však zároveň priznal, že televízia za ostatný rok v zisku neskončila. „

Čítať viac...
Nahor