Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Prima sa pokúša odraziť od dna novým programom, ako sa jej darí? (veľký prehľad sledovanosti v ČR)

Hlavný kanál skupiny Prima od minulého roka stráca dych, nedarilo sa mu ani s projektami, do ktorých skupina investovala veľké peniaze. Ako sa darí Prime dnes? Pozrite si veľký prehľad aktuálnej sledovanosti hlavných kanálov Novy, Primy a ČT.

Prima sa už po druhý raz snaží vstať doslova z popola. Kým na jeseň 2012 prežila celá skupina rekordné obdobie, od roku 2013 sa výkony hlavného kanála začali rapídne znižovať, až sa dočkal dní, keď celodenne v 15+ dosiahol podiely iba okolo 10 % a s večerným programom tápal v hlbinách okolo 5 %.

Pondelok a streda – jediné dni radosti pre Primu

cesty domu 2Pondelky a stredy patria už od septembra 2010 rodinnému seriálu Cesty domů. Napriek tomu, že si seriál pamätá výkony nad hranicou milión divákov, ani tie súčasné okolo 850 tis. nie sú pre Primu neúspechom. Ešte stále dokáže rodinný seriál televízii v 15+ priniesť podiely okolo 20 %, čo je v súčasnosti pre Primu výrazný nadpriemer. V pondelky kraľuje večeru ČT 1 s novou kriminálkou Případy 1. oddělení (okolo 34 %), Nova s reprízami Kriminálky Anděl dosahuje podpriemerné hodnoty okolo 16 %. V stredy je už kriminálka na Nove lídrom s podielom okolo 30 %, ČT sa s Poštou pre teba pohybuje okolo podielov pod 17 %. V stredy plánuje Nova od marca vysielať s Markízou vyrábanú spevácku šou Hlas.

Po 21:30 Prima na pondelky zaradila svoj dlhoročný bulvárny formát TOP STAR magazín a z Primy Cool vrátila na hlavný kanál Partičku. Oba formáty sa pohybujú okolo 17 %. V stredy zas spustila nový publicistický formát Očima Josefa Klímy, ktorý sa teší z podobných čísel. Josefa Klímu stiahla Prima k sebe potom, čo Nova zrušila po rokoch vrátený formát Na vlastní oči.

V utorky nič nové, recept na Ordináciu našli v ČT

Náročnú konkurenciu Ordinácie v ružovej záhrade na Nove sa túto jar Prima pokúsila odraziť filmami. V utorky pri tom ponúka nakúpené silné staršie české filmy ako Sněženky a machři, no ani v tomto prípade slzy radosti neroní. Utorňajšie české večery jej prinášajú výkony okolo 10 % aj menej. Vo štvrtky Prima vysiela zahraničné filmy, tie sa pohybujú ešte v nižších hodnotách. Ordinácia je naďalej v Česku najväčším hitom, keď ju pravidelne sleduje takmer dva milióny divákov (okolo 45 %), ČT v utorok aj štvrtok úspešne konkuruje reprízami Vyprávěj (okolo 16 %).

Novinka s Koleníkom najúspešnejšia, ženbychtiví farmári nestačia

Farmář-hledá-ženu-4.-řadaV piatok Prima stavila na novú sériu zoznamky Farmár hľadá ženu, ktorá má dodnes viac dokumentárny ako reality charakter, čím sa výrazne líši od verzie, ktorú poznáme na Slovensku. V minulosti bola šou veľmi úspešná, najlepšie sa darilo druhej sérii s priemerným podielom okolo 22 % a priemerným počtom divákov 752 tisíc. Tretia séria stratila priemerne 200 tisíc divákov, stačilo to však na podiely okolo 16-18 %. Prima tak šou chcela posilniť slabé piatkové večery, no nedarí sa jej to. Šou priemerne sleduje niečo viac ako 410 tisíc divákov s podielmi okolo 11 %. Ešte menej sa darí premiérovým Vylomeninám, ktoré istý čas preberala aj Joj. Naopak, ČT sa darí udržať trend vo vysoko sledovanej piatkovej pôvodnej tvorbe, novinka První republika dosahuje podiely okolo 34 %. Nova konkuruje kinohitmi s výsledkami v závislosti od titulu, séria Harry Potter v 15+ dosahuje čísla okolo 20 %, no darí sa jej hlavne v 15-54 s podielmi okolo 30 %.

Máme radi Česko pri druhej sérii s poklesom

mame radi cesko pracharNa soboty Prima zaradila druhú sériu jej úspešnej šou Máme radi Česko, ktorú u nás pod názvom Milujem Slovensko vysielala minulý rok RTVS. Prvú sériu televízia taktiež vysielala na jar, v roku 2013 jej konkurovala Superstar a v dvoch prípadoch aj hokejové Majstrovstvá sveta. Napriek tomu sa jej darilo dosahovať podiely okolo 20 % a prilákať vyše 800 tisíc divákov. Aktuálne sú výkony šou už slabšie. V sobotňajšom slote klesla šou na úroveň okolo 600 tis. divákov s podielom približne 15 %. ČT konkuruje zábavnými programami, Zázraky prírody ostatné dva týždne získali priemerne 23 %, Nova sa s filmami pohybuje v rozmedzí 24 – 30 %. Opäť platí, že sa jej viac darí u mladších divákov.

Nova s nedeľnou istotou, ktorá odsunula Hlas na stredu

V nedele Prima vysiela kvalitnejšie filmové snímky, no momentálne vsádza na síce úspešné, no obohrané romantické filmy ako Svadby podľa Mary, dnes plánuje odvysielať Denník princeznej. S filmami sa jej však ani v nedeľu nedarí (podiely okolo 10 %). Ani tu však Primu nenechá voľnejšie dýchať Nova, ktorá si silný seriálový slot dokázala vybudovať ešte aj v posledný večer v týždni. Jej seriál Doktoři z Počátků je hitom s podielmi okolo 34 % a vďaka svojim úspechomvytlačil druhú sériu Hlasu na stredu. Darí sa aj poviedkovému cyklu Škoda lásky na ČT s podielmi okolo 22 %.

 

Na jeseň 2012 Prima získala stabilné postavenie na trhu, jej skupina obsadila celkovo 25 % z televízneho koláča. Prima sa pochválila výbornými obchodnými výsledkami, keď vďaka vydarenej jeseni uchmatla v prvom polroku 2013 podľa slov riaditeľa Primy Martina Konráda až 67 % reklamy v českých televíziách. Prima tak zažila najlepší obchodný výsledok vo svojej histórii. Vysoký objem reklamy však logicky znamenal aj zvýšenú intenzitu reklamy vo vysielaní, na čo diváci reagovali odchodom od kanálov Primy. Konrád ako kompenzáciu ponúkol nový dokumentárny kanál Prima ZOOM, ktorý aktuálne oslavuje prvé narodeniny (televízia odštartovala vysielanie 1. februára 2013).

Trojnásobný neúspech za milióny korún

Prinavrátiť jesenný úspech z pred dvoch rokov sa Prima na hlavnom kanáli pokúsila už vlani trojlístkom, od ktorého mala veľké očakávania. Návrat nákladnej reality šou Vyvolení úspech Prime nepriniesol, podiely sa priemerne pohybovali okolo 9-13 %, Prima verila v podiely minimálne nad 15 % a  viac. Vyvolení však pomohli ženskej stanici Prima Love, ktorú priemerne sleduje do 2 % Čechov, denné súhrny reality šou jej dokázali priniesť podiely aj okolo 7 a viac percent.

qi maresDruhou istotou jesene mala byť šou s Leošom Marešom QI – Na všetko máme odpoveď. Aj v tomto prípade Prima investovala nemalé peniaze, za moderovanie šou spolu s porotcovaním v Česko Slovensko má talent Prima Marešovi vyplatila rozprávkový honorár.  Výkony jeho relácie v stredajšom slote o 21:30 boli však neuspokojivé, postupne klesali k 11 percentám. Prima vyskúšala nasadiť šou aj na sobotný večer, kde prepadla ešte hlbšie okolo podielu 5 %.

V októbri Prima zastavila výrobu relácie, dnes vysiela už len reprízy na Prime Cool. V polovici októbra Prima na sobotné večery nasadila tretiu „istotu“ – Česko varí s Pohlreichom. Po sklamaniach s Vyvolenými a QI štart živej šou podporila nákladnou outdoorovou kampaňou aj inzerciou v tlači, no už prvé vysielanie prepadlo s podielom 11 %. ČT v tom čase dokonca ešte nevysielala úspešnú šiestú sériu StarDance, po príchode tanečnej šou spadlo varenie na Prime v 15+ pod 10 %.

Nova sa začína doťahovať

Aj vďaka týmto neúspechom, no hlavne pre nevydarenú jar a leto 2013, sa v skupine 15-54 koncom roka priepastný rozdiel v prerozdelení reklamy medzi Primou a Novou dorovnal. Rozdiel medzi televíziami tvorilo jediné percento v prospech Primy (44 a 43 %). Na túto cieľovú skupinu je zameraná v predaji reklamy Nova, Prima cieli na špecifickú skupinu 15-65, ČT ostáva verná skupine 15+.

Čísla sledovanosti sme čerpali z portálu Mediaguru.cz. Ak nie je napísané inak, uvádzané sú podiely v 15+.

Čítať viac...
Nahor