Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Prekvapujúce čísla: Prvý týždeň novej sezóny priniesol rast iba Joj, Markíza s poklesom!

Televízny líder pri tom už od začiatku vytiahol svoje najväčšie zbrane tejto jari.

Tento rok televízie definitívne pochovali mimosezónne obdobie. Obe sa do ostrého súboja pustili už v druhý týždeň roka 2015 a najmä Markíza nasadila do vysielania takmer všetko, čo mala na túto jar pripravené.

Napriek zdatnému vybaveniu však líder nedokázal zaznamenať oproti minulému roku nárast. Takmer bez prestávky pri tom pokračoval vo vysielaní podvečerného seriálu Chlapi neplačú, po dvadsiatej vrátil Búrlivé víno, nasadil úspešný sitkom Horná Dolná a odštartoval tiež nové série reality formátov Svokra a Zámena manželiek.

Markíza oproti rovnakému obdobiu v minulom roku poklesla celodenne o jeden podielový bod a v prime-time stratila 0,7 percenta. Pred rokom pri tom tak bohatý program neponúkla. Sezónu otvárala s reprízovými Susedmi podvečer a s filmami v pondelky, stredy a piatky a, samozrejme, aj cez víkend. V utorky a štvrtky vysielala v tandeme Zámenu manželiek a Svokru.

Joj od 5. januára taktiež odštartovala denný seriál, avšak novinku Divoké kone. V prvý týždeň ich špeciálne ťahala od pol deviatej až za desiatu hodinu a to od pondelka až do štvrtku, čím vyplnila prakticky celý prime-time po správach. Podvečer ostala tradične verná Súdnej sieni, avšak jej reprízam. V piatok uviedla premiérový akvizičný seriál Profesionál.

Televízna dvojka si najmä vďaka Divokým koňom, ale aj lepšej výkonnosti spravodajstva v prime-time výrazne polepšila, keď oproti minulému roku narástla až o vyše štyri percentá. Celodenne už Joj taktiež stratila dych, keď poklesla o šesť desatín. V rovnakom období roka 2014 bola hlavným prime-time programom Joj štvordielna historická miniséria Svet bez konca. Podvečer bez prekvapení bežala Súdna sieň.

Porovnanie prvého týždňa sezóny roka 2014 (6. – 12. január) a roka 2015 (5. – 11. január)

TV Markíza (2014 / 2015)
celodenne: 25,5 % / 24,5 %
prime-time: 29,5 % / 28,8 %

TV JOJ (2014 / 2015)
celodenne: 15,5 % / 14,9 %
prime-time: 17,5 % / 21,7 %

Čítať viac...
Nahor