Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Joj viac nebude viditeľne tvoja! S rebrandom predstaví nový claim, novú staničnú grafiku nasadí v októbri

Joj bude so svojou značkou spájať nielen novú vizuálnu identitu ale aj úplne nový korporátny claim.

To musíte vidieť a Viditeľne iná – dva najvýraznejšie claimy komerčnej dvojky v jej histórii, ktoré už čoskoro doplní úplne nový. Joj nadväzuje na svoju tradíciu, ktorej počiatky siahajú do prvých rokov vysielania a aj po plánovanom rebrande bude pracovať s korporátnym sloganom televízie.

Joj nadviaže vo výbere nového hesla na tie doterajšie, pričom sa vo výraznejšej miere bude podobať na ten z dávnejšej minulosti. Ako už televízia aj potvrdila registráciou ochrannej známky na Úrade priemyselného vlastníctva, po novom bude značku TV JOJ spájať s claimom Zážitok vidieť. Zaujímavosťou je, že s týmto slovným spojením začala rátať už pred rokom, kedy si ho registráciou poistila po prvý raz.

Nový claim vystrieda ten súčasný po príchode očakávanej novej staničnej grafiky Joj. Tá by mala byť podľa informácií televízie nasadená už v priebehu najbližších dní, stať by sa tak teda malo už v októbri. Nový ident Joj príde v balíku so zmenou celej identity televíznej skupiny, pričom súčasťou zmien je aj nové logo. To vám portál Mediaboom.sk ukázal exkluzívne ako prvý.

Joj s korporátnymi sloganmi pracuje od svojich počiatkov. Prvým výraznejším sa stal claim „Rozpálime vás“ nasadený s novou staničnou grafikou v roku 2004. O rok na to prišla televízia so sloganom „To musíte vidieť“, ktorým pomohla profilovať značku. Vymenila ho v druhej polovici roka 2007, kedy sa Joj stala „Viditeľne iná“. S nadčasovým claimom bola televízia tak pokojná, že s jeho obdobou pracuje do dnešných dní. V roku 2011 v rámci nového identu začala pracovať s rôznymi obdobami sloganu, čím chcela zdôrazniť rozmanitosť vysielania televízie. V roku 2012 poupravila pôvodný claim na „Viditeľne tvoja“.

Claim využíva Joj aj pri menších kanáloch. Plus spája so sloganom „Keď chceš viac“, Wau štartovala so sloganom „Po čom ženy túžia“. Detský kanál Ťuki dostal slogan „Poďme spolu do rozprávky“, Joj Cinema zas „Skutočný filmový zážitok“.

Markíza taktiež pracuje s claimom pri menších staniciach. Doma po poslednej zmene vizuálu poupravila heslo na Doma ťa čaká pohoda, Dajto sa pri štarte spájalo so sloganom „Telka pre chlapa“, neskôr od neho upustilo. Zrušený kanál Fooor pracoval s heslom „Fičíme na zábave. Markíze staničný claim chýba, dostáva ho skôr sezónne napríklad pri oslave narodenín či pravidelne v rámci letnej či sviatočnej štruktúry. RTVS dostala rok po zlúčení rozhlasu a televízie claim Spolu pre vás.

Prehľad claimov TV JOJ

Rozpálime vás (ident 2004)
rozpalime vas ident tv joj 2004

To musíte vidieť (ident jeseň 2005)
ident tv joj jesen 2005 adriana kmotrikova to musite vidiet

Imidžový spot – Viditeľne iná (sezóna 2007/2008)

Imidžový spot – Viditeľne iná (sezóna 2008/2009)

Ident 2011 – rôzne variácie claimu

Viditeľne tvoja (ident od roku 2012)

Čítať viac...
Nahor