Aktuality
Exkluzívne: Markíza chce s Chart Show zaútočiť na najsilnejšie okno RTVS! Joj sa to vypomstilo
Markíza bude Chart Show vysielať v iný deň, než ju ponúkla po prvý raz. Zopakuje sa pri tom situácia spred roka, kedy sa o niečo podobné pokúsila Joj.
Koncom roka 2014 otestovaná Chart Show sa dočká pravidelného nasadenia, pričom už poznáme jej predbežné miesto aj dátum štartu. Markíza sa pokúsi zaútočiť na dlhodobo budované okno zábavy verejnoprávnou televíziou.
Chart Show plánuje televízny líder nasadiť na piatkové večery, kedy RTVS dlhodobo prináša zábavné projekty. Od jesene 2014 do dnešných dní v tento deň vysiela Milujem Slovensko, na jar zaradila novinku Čo ja viem, ktorej predchádzali špeciálne živé vydania šou 5 proti 5. Pre RTVS je piatkové okno zábavy aktuálne najsilnejším a to aj popri veľmi úspešnom nedeľnom seriáli Tajné životy.
Po prvý raz v tomto roku by sa mala Chart Show vo vysielaní lídra objaviť začiatkom silnej sezóny, v piatok 3. marca o 20:30. Joj bude konkurovať, pravdepodobne, akčnou akvizičnou ponukou. Markíza týmto krokom nadviaže na obsadenie piatkových večerov pôvodnou tvorbou, minulú jeseň v tomto slote vysielala duely Farmy, ktoré mali nahradiť seriáloví Doktori. Na jar ponúkala aj v piatky seriál Búrlivé víno.
Minulý rok sa pokúsila o podobný krok, ako teraz líder, aj konkurenčná Joj. Na jar proti šou Čo ja viem nasadila vlastnú zábavnú novinku Súboj národov, ktorú vyrábala spoločne s českou Primou. Šou však za reláciou RTVS zaostala ako v sledovanosti tak kvalite, televízie ju nakoniec ukončili predčasne, pričom Joj šou presunula do neskoršieho štvrtkového okna.
Chart Show mala premiéru v sobotu 8. novembra 2014, pričom odštartovala s rozpačitým podielom nad 28 %. Markíza vyrobila dve časti šou ešte spoločne s Novou, tohtoročné vydania už vyrobí sama. U českého lídra mala relácia slabší štart než na Slovensku, uhrala podiel 24 %. Druhé vydanie, ktoré televízie natočili, bolo silvestrovské, to už na Markíze uhralo presvedčivejší nadpriemer s podielom 30,5 %, na Nove, naopak, šou výraznejšie spadla k podielu 17 % (všetky údaje sú v komerčnej cieľovke 12 – 54 SR, 15 – 54 ČR).