Aktuality
Doma v nedeľu kompletne zmení vizuál – stanica dostane už tretie nové logo (vývoj vizuálu, foto, videá)
Doma po druhý raz v histórii kompletne zmení svoj vizuál. Po prvý raz bude ident stanice tvoriť nielen grafika, ale aj hrané jingle.
Televízia zameraná na ženského diváka, Doma, sa od nedele 4. mája o 6:00 ráno kompletne zmení. Televízia upravuje logo aj grafiku stanice. Tá sa má touto zmenou držať aktuálnych trendov a chce pôsobiť sviežejšie a modernejšie. „Vizuál bude jednoduchý a čistý, no pritom dynamický, výrazný a moderný. Jeho základnými farbami sa stanú červená a čierna, prostredníctvom ktorých bude komunikovať atribúty charakterizujúce súčasné zameranie Doma – celú škálu emócií, podôb medziľudských vzťahov a špičkovú kvalitu,“ opisuje nový vizuál Markíza.
Nový ident stanice sa opäť o čosi viac vzďaľuje ladeniu výrazne na ženského diváka. Ten je však pre televíziu stále prioritou. „Doma je naďalej televízia zameraná primárne na ženského diváka, prinášame však množstvo programov, ktoré oslovujú širšie divácke spektrum – zábavu, lifestyle, reality šou, gastronómiu, a žánrovo pestrejšiu ponuku filmov a seriálov,“ povedala Silvia Majeská, riaditeľka programových služieb skupiny Markíza.
Nový vizuál Domy opúšťa zaužívané ružovo-fialové ladenie, po novom televízia pracuje s najmä s červenou a šedými odtieňmi. Zároveň po prvý raz nie je ident iba čisto grafický, ale podobne, ako hlavný kanál, využíva aj hrané jingle. Známe tváre doň však nevyužila.
Doma po prvý raz kompletne vymenila vizuál 31. marca 2012. Z loga odstránila stuhu v tvare srdca znázorňujúcu „O“ v názve stanice. Font použitý v logu však zachovala pôvodný, tento raz mení logo kompletne. Font je „tvrdší“, stráca svoje zaoblenie, pod nápis pribudla čiara v dĺžke jedného písmena, ktorú stanica animuje.
Prvá zmena grafiky v marci spred dvoch rokov reagovala na snahu zuniverzálniť cielenie stanice, ktoré sa dovtedy profilovalo čisto žensky. Televízia preto odstránila niekoľko výrazných ženských prvkov, stále však pracovala s najmä ružovou a fialovou farbou. Stanica zmenila aj claim – pôvodný „Doma ťa čaká láska“ upravila na „Doma ťa čaká pohoda“. „Po novom na divákov Doma už nebude čakať iba pohoda, ale celá škála emócií a medziľudských vzťahov – presne tak, ako je tomu aj v reálnom živote nás všetkých,“ píše televízia k najaktuálnejšieho vizuálu. V jeho prvých ukážkach televízia žiadny claim nekomunikuje. Doma odštartovala svoje vysielanie 31. augusta 2009.
Od pondelka 5. mája 2014 dôjde na Doma k programovým úpravám. V pracovných dňoch v čase o 17:00 vystrieda latinsko-americké telenovely seriál Ženy z rodu Gilmorovcov (Gilmore Girls). Televízia chystá tiež spin-off krimiseriálu The Closer s názvom Major Crimes či americký krimiseriál Unforgettable. Prinesie taktiež novú telenovelu Nezvestná.
Realizačný tím nového vizuálu Doma
Creative director: Roman Kettner
Art director/designer, animation: Jaroslav Jenča
Nová staničná grafika Domy (od 4. mája 2014)
Druhá staničná grafika Domy (31. marca 2012 – 4. máj 2014)
Ukážky prvej grafiky Domy (31. august 2009 – 31. marec 2012)
Prvé logo TV Doma (od 31. 8. 2009)
Druhé logo TV Doma (od 31. 3. 2012)
Tretie logo TV Doma (od 4. 5. 2014)