Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Zbytočné zaváhanie Markízy s Doktormi: 5 dôvodov, prečo seriál neuspel

Televízny líder oslabil svoje postavenie. Zbytočne.

1. Novinka, ktorú nepotrebovali diváci ani Markíza

Televízie akoby v ostatnom čase zabúdali na fakt, že ich produkty musia v prvom rade chcieť diváci. A nielen chcieť. Diváci by ich mali najlepšie vyžadovať. Napriek možnej pozitívnej odozve formátov vo focusoch cítiť, že televízie prestávajú rozumieť potrebám slovenského diváka. Alebo sa pokúšajú naservírovať to, čo dúfajú, že divák skonzumuje.

Markíza Doktorov túto jeseň nepotrebovala. V spoločnosti nepanuje hlad po novom seriáli a ani po ďalšej úlohe Alexandra Bártu, tento raz prezlečeného do nemocničného mundúru. Líder nepotreboval ani hasiť nefungujúci slot. Veľké peniaze tak investoval akoby z plezíru. Možno aj s prílišnou sebadôverou.

2. Zmena cielenia a návykov divákov

Ak za príchodom Doktorov na obrazovky stál fakt, že sa Markíza ako líder snaží napĺňať svoje odhodlanie byť proaktívnou aj v čase, keď by mohla „len“ žať úspechy svojho fungujúceho programu, aj takéto predsavzatie treba vedieť spracovať.

Doktori vystriedali v piatkovom prime-time dobre rozbehnutú Farmu, ktorá v tomto slote dokázala s duelmi získavať najlepší rating v týždni a dokonca si v piatky pripisovala aj rekordy série. Markíza však zaradením Doktorov zmenila ako žáner tak cielenie piatkového večera, čím zasiahla do návykov divákov. Napriek tomu, že informáciu o presune Farmy na sobotu mali, nie všetci ju aj zúžitkovali.

3. Kampaň

Napriek tomu, že hudobne bola kampaň spracovaná podmanivo a medzi jednotlivými upútavkami rozpoznateľne, prekvapilo jej vizuálne spracovanie. Markíza dala až priveľký dôraz na nemocničné prostredie, ktoré bolo cítiť z každého póru kampane. A kto už má rád nemocnice. Ak už nemocničný seriál zaujme, je to pre jeho tváre, osudy a napínavé situácie, ktoré sa odohrávajú iba v takomto prostredí. Upútavky pri tom viac ako na drámu v priestoroch nemocnice dávali dôraz na vzťahový trojuholník medzi hlavnými postavami.

4. Opozerané tváre s opozeranými charaktermi

A hlavné postavy sú ďalší problém. Aj keď je minimálne Judit Bárdos príjemným osviežením medzi rutinným hereckým zložením slovenských seriálov, charaktery postáv nijakým spôsobom nezaujali. Predvídateľná zápletka medzi trojicou titulných hrdinov a rovnako aj ich správanie a konanie, to všetko vyplávalo na povrch už v prvej časti seriálu. A cítiť to bolo aj zo samotnej kampane. Obraz, v ktorom Robert žiada Kláru o ruku a vykresľuje jej ich spoločnú budúcnosť, je toho priezračným dôkazom.

5. Spracovanie

Podobne, ako Dr. Ema, aj Doktori stavili na náročnejšie spracovanie. Aj v tomto prípade je skôr na škodu. Kvalita zatiaľ u nás, zdá sa, znamená nuda. Vláčne obrazy či ponuré prostredie, rovnako, ako seriál Joj, aj novinka Markízy by zniesla svižnejšie zásahy hlavného strihača.

Doktori mohli byť zaujímavou novinkou Markízy na jar budúceho roka. V čase, keď Joj prinesie svoj ťažiskový seriál Rok koňa. Ak už chcel seriál líder rozbehnúť tento rok, mohol tak urobiť skôr v sobotu, kedy by neohrozil Farmu a zároveň spestril víkendovú ponuku, ktorej počas večerov dominovali filmy. Už o pár týždňov môže Markízu čakať ďalšie sklamanie, keď opäť o deň odsunie duel Farmy a v sobotu prinesie novinku Chart Show. Aj v tomto prípade líder výrazne zahýbe s cielením a návykom divákov a to s programom, ktorý začal promovať, myslím si, trochu nešťastne.

Sledovanosť prvej časti Doktorov: Diváci sa otočili Markíze chrbtom

šéfredaktor Mediaboom.sk

Čítať viac...
Nahor