Zábavné programy sú v kurze: Joj po Inkognite staví na ďalšiu klasickú celebritnú hru! (podrobnosti)
21. novembra 2016  //  Aktuálne, Showbiz  //  Bez komentárov

Joj chce na Slovensku uviesť hru, ktorej história siaha až do 60. rokov.

Televízna dvojka ešte vlani absentovala na poli tradičných zábavných programov, kým napokon dieru zaplnila návratom Inkognita. Obdobné programy zažívajú posledné sezóny boom, keď sa tento rok uchytila novinka Dobre vedieť! a minulý rok Markíza etablovala aj Chart Show. Všetky spomínané programy tvoria podstatnú súčasť aktuálnych štruktúr komerčných televízií, pričom zaznamenávajú väčšiu pozornosť divákov ako väčšina seriálov.

Joj si prednedávnom vytipovala ďalší formát, ktorý bude chcieť priniesť na Slovensko. Siahla po licencovanej šou Password, ktorá má viacero podobných čŕt s Inkognitom. Opäť patrí pod spoločnosť FremantleMedia, pričom jej história siaha hlboko do televíznej minulosti. Prvýkrát sa na americkej obrazovke objavila v roku 1961. Aj tento program je postavený na ľudovej hre, ktorú hrajú známe osobnosti. Televízia formát avizuje v klientskej brožúre pre budúci rok.

V priebehu rokov vznikli viaceré odnože formátu, medzi inými aj výpravnejšia verzia Million Dollar Password. Licenciu v roku 2008 kúpila Markíza a v krátkom čase šou zrealizovala. Uviedla ju pod názvom Heslo za milión, moderátorom bol Filip Tůma. Skončila veľmi rýchlo, prvýkrát bola stiahnutá po dvoch epizódach, televízia neskôr dovysielala zvyšné vyrobené epizódy.

Joj podľa všetkého siahla po komornejšom formáte, ktorý si v minulosti pochvaľovala aj zástupkyňa FremantleMedia pre Slovensko, Andrea Gavačová. “V Španielsku program vyrábame s výbornou moderátorkou a skvelými, zanietenými súťažiacimi, ktorí hrajú pre hru samú. Tieto aspekty robia zo šou produkt, o ktorý sa televízie bijú,“ povedala v roku 2008 pre Mediálne.sk. V súčasnosti v Amerike pôvodnú podobu šou provizórne oživil vo svojej Tonight Show Jimmy Fallon.

O čom je šou Password
Predstavte si dve dvojice známych celebrít z radov hercov, spevákov, moderátorov, športovcov. Medzi nimi stojí moderátor relácie, ktorého úlohou je strážiť korektnosť súťaže, posúvať dej do ďalšieho kola a samozrejme, eskalovať zábavu v štúdiu. Jeden súťažiaci z každej dvojice dostane od moderátora lístok s heslom, jedným slovom, ktoré má jeho partner uhádnuť. Diváci v štúdiu a pri televíznych obrazovkách uvidia toto slovo pred začiatkom súťažného kola. Začína jedna z dvojíc. Súťažiaci, ktorý heslo pozná, ho môže iba jedným slovom označiť, napodobniť alebo popísať. Keď jeho partner heslo uhádne, dvojica dostáva štyri body. Ak neuhádne, pozornosť sa presúva na druhú súťažiacu dvojicu. Hádajúci má teraz výhodu. Okrem slova, ktoré mu povie jeho partner, má k dispozícii aj slovo, ktoré počul u prvej súťažiacej dvojice. Ak by heslo uhádol, dvojica teraz dostane dva body – každá pomoc totiž niečo stojí. Dvojice sa striedajú, kým heslo neuhádnu. Niekedy sa to stane na prvý raz, niekedy to trvá o dosť dlhšie. V hlavnej úlohe diváci uvidia pohotovosť, vtip, schopnosť kombinovať či dobre sa sústrediť na partnera.