Aké sú dôvody pripravovaného odvolania Ťapákovej?
11. septembra 2013  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Dôvodom na odvolanie má byť zlá finančná situácia televízie, ktorá investovala milióny eur do programu a vlastnej tvorby, pričom si na to nezarobila.

Markíza si v posledných mesiacoch polepšila v sledovanosti. Malo to však svoju daň a to privysoké náklady, ktoré televízii spôsobili stratu. Nevedela si na taký luxus zarobiť. Markíza vyrábala a vyrába jeden mnohodielny seriál za druhým – od Druhého dychu, cez Horúcu krv, Búrlivé víno po Chlapi neplačú, pričom cena za každý zo seriálov podľa zdrojov z vnútra televízie takmer o 1/3 prevyšuje cenu, za ktorú vyrába seriály konkurenčná JOJ. Markíza si do zásoby vyrobila aj niekoľko doku reality show ako Zámena manželiek a Svokra, ktoré doteraz ani len nenasadila, opäť vysiela aj finančne náročnú Farmu, pracuje aj na ďalších projektoch. Nemalé investície išli aj na nákup drahých filmových premiér a športových prenosov na malú stanicu Dajto, ktoré nemá ani 100% pokrytie. Slovensko je však malý trh a nedokáže vygenerovať dostatočné prostriedky na televíznom trhu, kde Markíza súperí s TV JOJ. Tej sa paradoxne viac darilo v predaji reklamy ako Markíze. Tá sa preto rozhodla investovať do získania stratených pozícií zrejme príliš veľké množstvo financií, ktoré sa jej doteraz nepodarilo vrátiť. V čase, keď sa menia vlastnícke i personálne náležitosti v CME, zrejme niekto otvoril problém financovania televízií, ktoré namiesto toho, aby efektívne fungovali a vytvárali zisk, začali vytvárať čoraz väčšiu stratu. A toto môže byť jedným z hlavných dôvodov, prečo zrejme Zuzana Ťapáková príde o svoju pozíciu. V ohrození je však aj riaditeľ reklamy TV Markíza Matej Ribanský, priamo zodpovedný za tohtoročnú nevydarenú obchodnú politiku, keď v prvej polovici roka stratil časť dôležitých reklamných klientov, čo sa na hospodárení televízie muselo zásadne prejaviť. Pohár trpezlivost zrejme pretiekol a majitelia televízie začali konať. Je totiž jednoduché vyrábať drahé programy a súperiť s veľkým finančným budgetom, ako vyrábať a byť úspešný s efektívnym rozpočtom. Svoj vplyv však zrejme ešte nestratil ani Sarbu, ktorý mohol mať na odvolaní Ťapákovej tiež svoj záujem a ešte pred svojim definitívnym odchodom môže dosadiť do čela Markízy svojho človeka. V zákulisí sa už spomína meno jedného manažéra z Rumunska.

 

Pôvodná správa:

Už tri nezávislé zdroje potvrdili, že Zuzana Ťapáková končí ako generálna riaditeľka TV Markíza.

V Markíze pracovala od jej začiatku, od roku 1996, najskôr ako riaditeľka marketingu, v roku 2010 sa stala generálnou riaditeľkou po odchode Václava Miku. Iba nedávno bol ohlásený odchod šéfa CME Adriana Sarbu z funkcie. Odchod Ťapákovej je prekvapením. Televízie zatiaľ informáciu nekomentuje. Ťapáková odchdádza z pozície šéfky v čase, keď sa Markíze darí. Posledné roky strácala divákov, tento rok trend zastavila a získala časť divákov späť.

Informáciu budeme aktualizovať.

 

Foto: Markíza