Sestričky už na čele hlavných programov Markízy! Vylepšili jesenné maximum, v pondelok s rekordom Oteckovia
16. októbra 2019  //  Aktuálne, Showbiz  //  Bez komentárov

Televíziám pribúdajú diváci a programy vylepšujú jesenné maximá, Markíza medzi svojimi hlavnými programami jesene našla tento týždeň nového lídra.

Kým na čele jesene sa naďalej u mladých divákov drží šou Česko Slovensko má talent, maximá na svojej obrazovke posúva nahor aj Markíza. V čase zhoršujúceho sa počasia prichádza k obrazovkám stále viac divákov, pričom aktuálne najväčším skokanom v sezóne sa stávajú utorňajšie Sestričky.

Tie sa spomedzi hlavných večerných jesenných programov Markízy dostali aktuálne na čelo. Kým dosiaľ najvyššiu hodnotu na obrazovke televízneho lídra držali Susedia ratingom 10 %, ktorý dosiahli ešte 23. septembra, najnovšie tento výkon dokázali tesne predbehnúť Sestričky. Tie dosiahli nový sezónny rekord ratingom 10,1 % ako víťaz utorka v komerčnej cieľovke a podielom 28,1 % a potvrdili tak skokový nárast spred týždňa. Sestričky a Česko Slovensko má talent sú zároveň jedinými programami v sezóne, ktoré dokážu pri jasnom náraste sledovanosti túto jeseň zlepšenie pravidelne potvrdiť a ešte navyše ho aj vylepšovať.

Sestričky dosiahli rovnako rekord v celkovom počte divákov, ktorých mali aktuálne už 508-tisíc. Ide o prvý večerný program Markízy v sezóne, ktorý pokoril polmiliónovú hranicu mimo spravodajstiev. Najviac divákov v tomto ohľade na trhu sleduje Inkognito a spomínaný Talent, oba programy sa dokázali už priblížiť bližšie k 600-tisícovej hranici. Sestričky sa týmto výkonom zaradili na tretie miesto medzi hlavnými programami.

Sledovanosť rovnako stúpa Farme, ktorá dosiahla tretí najlepší rating jesene 7,1 % u mladých divákov s podielom 28,1 %. Ten bol druhý najlepší. Najslabšie pre Farmu pravidelne bývajú pondelky, kedy ju dokáže sťahovať Inkognito, podielovo bola v pondelok o takmer desať bodov nižšie na úrovni 18,9 %.

Sezónny rekord však v pondelok dosiahli Oteckovia, ktorí poskočili podľa Markízy u mladých na rating 8,7 % a podiel 38 %. Spomenuli si tak na podielové výkony z minulých sezón. V súčasnej štvrtej sérii sa usadili pravidelnejšie okolo 33 %, v utorok klesli späť na úroveň 32 %. Rovnaký rating 8,7 % dosiahli v pondelok aj Susedia pri podieli 24,5 %, medzitýždenne tak poklesli. Stratilo ale aj Inkognito, ktoré sa opäť vzdialilo na rozdiel približne jedného ratingu. Celkovo si ho pozrelo 512-tisíc divákov a bolo večerným lídrom, Susedov videlo 418-tisíc divákov. Joj v utorok kleslo Za sklom, ktoré si podielovo u mladých divákov malo pripísať hodnotu len 16,5 %, prvýkrát sa nemala kriminálka dostať na ratingovú šestku, keď ju o niečo podliezla. Krimiseriál, v tretej sérii charakterizovaný skôr ako politický triler, sledovalo 333-tisíc divákov.

Vôbec najviac divákov v oba dni sledovalo Počasie Markízy, ako jediný program v pondelok aj utorok pokoril hranicu 600-tisíc divákov s celkovo 625, resp. 604-tisíc divákmi. V pondelok vyhralo Počasie deň aj v komerčnej cieľovke ratingom hneď 11 %. Markíze posilnili aj Televízne noviny, ktoré boli v prvé dva dni týždňa najsilnejším hlavným spravodajstvom s celkovo 594 a 591-tisíc divákmi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+