Aktuality
Oteckovia ostávajú jasným podvečerným suverénom, prvýkrát však klesajú! Od rekordných podielov majú ďaleko
Oteckom naďalej patria podiely neraz najsilnejšie na trhu, po seriálovom boome už vo štvrtej sérii ale zaznamenávajú pokles.
Štvrtú sezónu sú na obrazovke seriáloví Oteckovia, s ktorými sa Markíze podarilo vytvoriť jej druhý veľký denný seriálový hit v histórii. Po mimoriadne úspešných úvodných sériách Búrlivého vína, ktoré taktiež štartovalo podvečer, sa Oteckovia dokonca v tomto čase dokázali dostať ešte aj nad čísla niekdajšieho vinárskeho fenoménu a svojím úspechom prekvapili dokonca aj samotnú Markízu.
Seriál so zadaním odkloniť sa od niekdajšej dramatickej linky denných sérií Markízy a nadviazať skôr na voľnejší žáner, ktorý priniesol na obrazovky ďalší niekdajší denný hit Panelák, na Markíze mimoriadne uspel. Do vysielania ho televízia pritom uvádzala po tom, čo sa denných seriálov diváci zdanlivo prejedli. V roku 2015 prepadla podvečerná novinka Markízy Kukučka, od rovnakého roku začalo výraznejšie klesať Búrlivé víno, až sa o rok neskôr muselo porúčať do hlbšieho večerného času. Iba jednu sériu Joj vydržala výkonnosť Divokých koní, ktorých druhá séria skončila v 2015 neúspechom.
Oteckovia ale napísali presne opačný príbeh a už od prvej série vystreľovali na podiely, na aké televízie už v dnešnej konkurencii množstva staníc v ponuke operátorov môžu zabudnúť. Seriál sa okamžite dostával aj na dvojnásobnú úroveň výkonov, aké Markíza dosahovala v tomto slote pred ich nástupom, a pravidelne vystreľoval na úroveň 38 až 40 %. Magickú 40-tku navyše neraz pokoril.
Rekordom Oteckov ostáva výkon z tohtoročnej jari. Vo štvrtok 21. marca 2019 vyleteli do svojich maximálnych výšin, keď sa ich podiel dostal až na úroveň 44,9 %. Posledne si Markíza na takéto výkony pamätala z prvej série Tvoja tvár znie povedome či úvodných sérií Hornej Dolnej. Zaujímavosťou je, že prvýkrát Oteckovia pokorili 40 % prakticky rok pred ich súčasným rekordom, 26. marca 2018 vyleteli hneď na 42,7 %. Nad 40 % sa Oteckovia dostávali rovnako minulú jeseň, podarilo sa im to aj hneď v úvodný týždeň sezóny.
Denná séria Markízy aj naďalej ostáva počas podvečerov jasným lídrom, prvú sezónu ale nestačí na svoju výkonnosť z predošlých troch sérií. Kým doteraz sa jej podiely držali bližšie k hranici 40 %, v tejto sezóne má podľa oficiálnych správ Markízy zatiaľ bližšie k hranici 30 %. Oteckovia sa v prvých dvoch týždňoch jesene zastabilizovali na priemernej úrovni okolo 33 %. Ich najsilnejším výkonom zo štvrtej série je nateraz podiel hneď druhej epizódy, ktorá sa dostala na 37,1 %, ďalším častiam už patria výkony spravidla od 32 do 34 %. Nateraz najslabším je ostatný piatkový výkon 30,5 %. Oteckovia sa tiež vlani na jeseň výraznejšie naštartovali až okolo októbra, aj v medziročnom porovnaní ale, i ratingovo, strácajú.
Seriál však i dnes dosahuje i trojnásobné výkony oproti konkurencii, navyše sú podiely seriálu naďalej spoločne s Teleránom najsilnejšími na trhu. Časť divákov Oteckov však, zdá sa, dokázala získať späť Joj, ktorá sa túto jar prepadla na úplné dno. Po tom, čo kvízmi prepadávala aj výkonmi 6 – 8 % sa aktuálne drží na úrovni 10 – 13 %.