Modré z neba, Hlas Česko Slovenska 2, Farma 5 – tak budú, či nebudú?
4. novembra 2013  //  Aktuálne, Názory, Televízia  //  1 komentár

V médiách sa objavujú rozporuplné informácie o plánoch Markízy pre novú sezónu. Čitateľ si niekde môže prečítať, že spevácka show bude, inde nájde informáciu, že nebude. Farma síce neprináša rekordy, ale podľa niektorých médií by napriek šetreniu mala pokračovať aj budúci rok. A o Modré z neba vraj bojujú všetky televízie. Sama Markíza rozposlala klientom a agentúram informácie o projektoch na rok 2014, kde všetky relácie figurujú tak ako doteraz. Akoby sa nič nedialo. Ako to teda je?

Situácia nie je úplne prehľadná. Nové vedenie CME pristúpilo k výrazným opatreniam, čo sa týka investícií a začalo radikálne šetriť. Dotkne sa to najmä zamestancov televízií skupiny CME, o prácu príde viac ako 20% ľudí. Týka sa to aj skupiny Markíza, ktorá je spolu s Novou označovaná za aktuálne najproblematickejšie televízne skupiny CME. Český trh je pritom pre majiteľa CME najdôležitejší a tam sústredí svoju pozornosť. Pozornosti tým pádom neujde ani Markíza. A radikálne škrty už začali. Markíza ruší stanicu Fooor, ktorú s veľkými očakávaniami spúšťala iba v tomto roku a ešte pred pár týždňami tvrdila, že nič rušiť nebude. Stačilo pár dní a stanicu oficiálne ruší. Na margo tejto skutočnosti a nie príliš vydarenej komunikácie, bude veľmi ťažké dôverovať ďalším tvrdeniam Markízy o tom, že žiadne programové škrty nebudú a diváci uvidia všetky relácie v rovnakom množstve a dokonca možno ešte viac aj v roku 2014.

Hlas Česko Slovenska 2 – česká Nova už niekoľkokrát naznačila, že s reláciou na jar nepočíta. Vylúčené to však nemusí byť na jeseň. Markíza sama reláciu na trh neuvedie. V situácii, keď je treba šetriť, by to bolo nelogické. Jedinou nádejou Markízy, aby sa show na obrazovkách objavila, je zmena postoja TV Nova, čo sa však v tejto chvíli javí ako nepravdepodobné. Bez Novy sa spievať na Markíze nebude.

Farma 5 – Markíza síce dokáže s novou Farmou porážať konkurenciu, v kontexte iných úspešných relácií však Farma zaostáva a nakoľko ide o finančne náročný projekt, efektivita pre televíziu je otázna. Markíza investovala do dvoch denných seriálov, bolo by prekvapením, keby aj v roku 2014 okrem seriálov investovala opäť aj do Farmy, ktorá jej už neprináša rekordnú sledovanosť a každou novou sériou diváci ubúdajú. Denné nasadenie tejto show je tak málo pravdepodobné.

Modré z neba – je pravdepodobné, že na Markíze bude pokračovať. Je však ešte pravdepodobnejšie, že v úplne inom objeme a možno aj v inom vysielacom čase ako doteraz. Relácia patrí k najdrahším a jej výkon už nie je taký, ako býval v uplynulých sezónach. Diváci Modrému z neba jednoducho túto sezónu ubúdajú a relácia výrazne zaostáva napríklad za Búrlivým vínom.  Ďaleko na chrbát sa pozerá aj talentovej šou Jojky Česko Slovensko má talent, naopak v sledovanosti ju začína dobiehať Panelák, a to napriek aktuálne slabšej sezóne. Zachovať Modré z neba v rovnakom nastavení by bolo nelogické. Rovnako nie je pravdepodobná ani alternatíva prechodu show do inej televízie. Na rozdiel od iných mediálnych portálov máme informácie, že ani v RTVS a ani v JOJ o formát aktuálne záujem nemajú. Nový šéf Markízy tak má, narozdiel od Vila Rozborila, v rukách všetky tromfy. Reláciu si ponechá, len ak to bude výhodné pre Markízu, keďže sa o Modré z neba iné televízie nebijú. Inak môže relácia zmiznúť úplne. S najväčšou pravdepodobnosťou sa tak opäť objaví na Markíze, presne podľa predstáv Matthiasa Setteleho – v prekvapujúco okresanom počte epizód a v úplne inom nasadení.

Čítajte aj: Majiteľ Markízy prepustí až tisíc zamestnancov!

Ako skutočne Markíza nastaví svoju programovú štruktúru je teda nejasné. Ani oficiálne informácie o projektoch pre novú sezónu, s ktorými televízia zo Záhorskej Bystrice aktuálne oboznamuje agentúry, v tejto chvíli nie sú presné a televízia ich môže korigovať. Väčšinu relácií by si chcela, samozrejme, zachovať. Nebudú však môcť zostať v rovnakom objeme, počte epizód, či cene za epizódu. Záujmom majiteľa je, aby televízne skupiny pracovali čo najefektívnejšie a čo najskôr prinášali opäť zisk. Potenciál na to majú. Skončiť však musí nelogické investovanie za každú cenu, ktorého svedkami sme boli v posledných dvoch rokoch. Markíza zmeny potrebovala, aktuálnemu majiteľovi Time Warner ide skutočne o televízny biznis a nerieši osobné dokazovanie si sily, ako sa to dialo v uplynulom období.

Foto: Nova