Markíza ukončila svoje sklamanie, Joj odštartovala ešte väčšie! The Voice dotiahlo Siedme nebo, Kameňák s veľkým pádom
4. marca 2019  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Lucky Room sa pre Joj uviedlo veľkým výbuchom, trápenie televízie podvečer môže pokračovať. Horná Dolná sa vrátila pri sile.

Markíza po ôsmich častiach minulý týždeň ukončila svoje veľké jarné sklamanie. Komediálny seriál Autoškola, do ktorého zlákala z Joj aj Jána Koleníka, televízii nezafungoval, a po úvodných 10 ratingoch spadol do podpriemeru. Finálová časť sa však Markíze dvihla, keď podľa Stratégií uhrala rating 7,2 % s podielom 20,2 %. Inkognito opäť viedlo, atakovalo 8 ratingov. Priemerne Autoškolu sledovalo 7,3 % divákov s podielom 19,9 %, najviac sa seriál dokázal prepadnúť pod hranicu 6 ratingov, kedy podielovo uhral len 16,6 %. Inkognito popri Autoškole priemerne dosiahlo rating 8,4 % s podielom 23,2 %, uviedol web.

Naopak, čo Markíze zabralo, bol štvrtkový návrat Hornej Dolnej. Svoju deviatu sériu odštartovala nad priemerom výkonov tej predošlej, keď si ju podľa Markízy pozrelo 10 % divákov s podielom 28,5 %. Joj na prvýkrát v novej konkurencii už padlo S pravdou von, kým dosiaľ sa držalo na obdobných číslach okolo 19 – 20 %, teraz spadlo pod 13 %.

Veľký zošup nadol zaznamenal s druhou časťou aj seriálový Kameňák. V Česku stratil takmer 400-tisíc divákov, pričom pri štarte ich mal necelých 1,3 milióna, podobne ako pri českej televíznej premiére piateho filmu. Veľký pád zaznamenal aj na Slovensku. Z úrovne nástupu vlaňajšej Kuchyne spadol na priemerné čísla neúspešnej Autoškoly, keď mal stratiť vyše dva ratingy s výkonom okolo 7 % a podielom pod 20 %. Kameňák malo podľa Aktualít predbehnúť Čo ja viem, ktoré prekročilo podiel 20 %, celkovo malo šou sledovať 533-tisíc divákov. Film Orol Eddie na Joj mal v komerčnej cieľovke ísť pod 20 %.

Joj v sobotu po intenzívnej kampani s veľkým očakávaním odštartovala svoju novú súťažnú šou Lucky Room, s ktorou chcela posilniť svoje podvečerné vysielanie. V tom sa jej vo februári vôbec nedarilo, keď Po škole sa stalo jej vôbec najväčším prepadákom a hýbalo sa len okolo piatich až siedmich percent. Ani Lucky Room však po večernom sobotnom štarte veľké zlepšenie nesľubuje. Nástup šou vôbec nevyšiel, keď mal prepadnúť s podielom len 9,2 %. Markíza podľa vlastných informácií jasne viedla s Pobrežnou hliadkou pri 9 ratingoch a podielom 26,1 %. Film sledovalo 367-tisíc divákov, Záhady tela v tejto cieľovke vyhrali s 395-tisíc divákmi.

V nedeľu už Markíze čísla neudržala hlavná šou The Voice Česko Slovensko. Ako televízia uviedla, spadnúť jej mala o rating na výkon 8,2 % s podielom 21,4 %. Takmer rovnaký výkon už zaznamenalo V siedmom nebi, celkovo si ho malo pozrieť 569-tisíc divákov, spevácku šou 354-tisíc.

Najsledovanejším programom týždňa sa v tomto ohľade mali stať stredajšie Televízne noviny s vyše 655-tisíc divákmi, nasledovali ich nedeľné Noviny s necelými 620-tisíc divákmi. V komerčnej cieľovke týždeň ovládli rovnako Televízne noviny zo stredy s ratingom 11,6 % a podielom 34,5 %. Podvečer ostávajú jasným lídrom Oteckovia, Markíza za minulý týždeň zdôraznila rovnako stredajší výkon, kedy pri ratingu 10,9 % dosiahli druhý najvyšší podiel roka 40,5 %.