Markíza potvrdila zbrojenie proti Novému životu: V prome na Oteckov provokuje konkurenciu!
12. januára 2020  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Komerčný líder okrem takmer kompletnej zmeny programu v týždeň štartu Nového života vytasil aj jednu z najintenzívnejších kampaní na Oteckov, potvrdzuje, že sa pripravoval na súboj s dennou novinkou Joj.

Nový denný seriál na Slovensku, Nový život, má za sebou úvodný týždeň, po ktorom nateraz vykázal pre Joj úspech. Vo všetky štyri dni jej zabezpečil nadpriemery nad priemernou úrovňou bežných výkonov televízie v rovnakom čase v tieto dni, pričom dvakrát bol lídrom v komerčnej cieľovke a trikrát zo štyroch večerov v celkovom publiku. Jeho sledovanosť sa po štarte v posledný štvrtý večer zastavila na úrovni okolo 450-tisíc divákov, čo oproti štartu vo sviatočný večer 6. januára znamenalo stotisícový pokles, no viac než bežne na jeseň dosahovalo Za sklom, Delukse, pred tým aj Som mama ale i Horná Dolná či neraz Susedia, zároveň Nový život zatiaľ pre Joj vykazuje z jej ostatných denných seriálov najlepší zásah a podiel u mladšieho publika, na ktoré Markíza aj Joj vo väčšine predávajú reklamu. Podielovo sa u mladých drží zatiaľ na priemere okolo 23 %.

Spustenie nového denného seriálu zakaždým postaví do pozoru konkurenciu, keď po skúsenostiach s dlhé roky nezničiteľným Panelákom či dva roky valcujúcim Búrlivým vínom, ale i posledne s neohroziteľnými Oteckami, je úspešné rozbehnutie daily projektu v kľúčovom televíznom čase vždy vráskou navyše.

Markíza tak aj z pozície lídra operatívne pred štartom Nového života prekopala večerný program, no zároveň už netradične počas Vianoc začala intenzívne s kampaňou na novú sériu jej podvečerného hitu Oteckovia. Tú pritom začína až teraz v pondelok 13. januára, no kým v minulosti jej stačilo rozbehnutie proma aj bližšie pred spustením série, teraz to bolo inak. Ako sme informovali, zo zákulisia televízie mohol byť dôvodom práve Nový život a príprava Markízy na prípadný presun nového denného seriálu Joj do priamej konkurencie s Oteckami na 18. hodinu. Tým tak pred piatou sériou dopriala intenzívnu kampaň s množstvom spotov, pričom najnovšie už sama potvrdzuje, že nástup Nového života ostro sledovala a na jeho konkurenciu sa aj v prípade Oteckov pripravovala.

Televízia totiž aktuálne zverejnila v rámci proma na návrat Oteckov instagramové video nakrútené ešte skôr, v ktorom štvorica hlavných hrdinov naráža na konkurenčný denný seriál. “Už v pondelok vám začne nový život,” hovorí na videu herec Vladimír Kobielsky. Filip Tůma ho však hneď dopĺňa: “Začínajú Oteckovia!”

Markíza pôvodne k videu pridala aj status s odkazom na Nový život Joj: “V pondelok vám Oteckovia zmenia život.” Nakoniec ho však stiahla a zmenila.

Očakávanie Markízy, že sa Nový život mohol objaviť v podvečernom čase, bolo pritom oprávnené aj skúsenosťou z minulosti. V roku 2015, rovnako presne po dvoch rokoch vysielania, sa Joj podarilo zraziť úspech dovtedy neohrozeného hitu Búrlivého vína, ktoré nepretržite takmer dva roky kraľovalo prime-time a definitívne oslabilo aj dovtedajší nezmar Panelák. Joj proti piatej sérii Búrlivého vína vytiahla rovnakú zbraň od totožných tvorcov, novú sériu Divoké kone, ktorá zobrala Búrlivému vínu kľúčových divákov, ktorí sa už k nemu nevrátili.