Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Petrovi Marcinovi a jeho talkshow po tvrdej kritike naložili už aj v Kredenci!

Peter Marcin sa po čase vrátil na obrazovky vo vlastnej talkshow, vrúcneho privítania sa však nedočkal. Uťahujú si z neho už aj kolegovia z brandže.

Šou Petra Marcina, Neskoro večer, nejde až tak neskoro, aby sa vyhla veľkej pozornosti médií. Podľa všetkého by to bolo pre ňu lepšie, nakoľko sa smerom k novinke strhla po jej štarte vlna kritiky. Médiá aj diváci kritizujú najmä moderátora Petra Marcina, ktorý sa do takéhoto typu programu nehodí.

Ešte pred štartom šou uviedol pre TASR programový riaditeľ RTVS, Tibor Búza, že sa Marcinova talkshow chce podobať vedením rozhovorov na českú Všechnopárty Karla Šípa. „Nič proti pánovi Krausovi, ktorý je veľmi fajn a veľmi dobrý, ale Kraus je nemilosrdný, ironický, sarkastický. My chceme ísť skôr cestou pána Šípa, to znamená byť k hosťom milí, príjemní, vtipní a vytiahnuť z nich to pozitívne a zabaviť,“ povedal pre TASR. Či sa Marcinovi a televízii podaril tento cieľ splniť je nanajvýš relatívne. Moderátor má už roky vlastný štýl založený na prvoplánovom humore, ktorý však v spojení s kvalitným žánrom talkshow vyznieva minimálne nevhodne a často infantilne.

V tomto prípade je náročné určiť, akú úlohu talkshow v tomto výsledku plní vo vysielaní verejnoprávnej televízie. Marcin totiž ostáva verný role jednoduchého zabávača z ľudových televíznych relácií, čo je v konflikte s úrovňou, akú mala talkshow inšpirovaná americkými verziami dosahovať. Taktiež nie je zrejmé, či majú byť v centre pozornosti hostia, alebo majú Marcinovi len sekundovať v jeho fóroch. Práve to je často realitou.

Výkony Petra Marcina v jeho jesennej relácii si zobrali na mušku už aj tvorcovia Kredencu. Marcinove ťahy sa pokúsil sparodovať Michal Kubovčík, ktorý v mnohom trafil do čierneho. V prvej paródii Šok Tolk s Marcom Petríkom sa herci z Kredencu nechali inšpirovať najmä vydaním, v ktorom boli hosťami Marián Gáborík a jeho priateľka Ivana Surovcová. Improvizovanú žiadosť o ruku, ku ktorej hokejistu a tanečníčku Marcin dotlačil, však humoristi vynechali.

VIDEO nájdete tu.

Problémom pri Marcinovej talkshow bola aj samotná cena projektu. Podľa zmluvy stojí jedna epizóda 24 682 eur s DPH, pričom má už suma pokrývať všetky náklady spojené s výrobou relácie. Počet položiek je pre samotný charakter formátu vyšší. „Z celkovej sumy, ktorá je zverejnená v Centrálnom registri zmlúv za výrobu relácie Neskoro večer, RTVS financuje okrem moderátora aj troch hostí, živú 4-člennú kapelu, scénu relácie, scenár, réžiu, ale aj celý výrobný štáb. Pretože príjem z výberu koncesionárskych poplatkov nepokrýva aktuálny zvýšený objem pôvodnej tvorby v rámci RTVS, tak okrem iných bola talkšou Neskoro večer financovaná aj z prostriedkov zmluvy so štátom,“ vyjadrila sa v minulosti PR manažérka televízie Dominika Šulková.

Čítať viac...
Nahor