Kto nahradí Ťapákovú na čele TV Markíza?
12. septembra 2013  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Nečakané turbulencie na čele TV Markíza vynárajú otázku, kto by mohol nahradiť Zuzanu Ťapákovú na čele slovenskej skupiny staníc CME.

Odvolávanie Zuzany Ťapákovej z čela Markízy zatiaľ nebolo oficiálne potvrdené. Podľa našich informácií sa už Ťapáková stretla s predstaviteľmi CME, aby našli dohodu o ukončení jej pôsobenia na poste generálnej riaditeľky. Nie je vylúčené, že Zuzana Ťapáková dostala možnosť naďalej pôsobiť v rámci CME na inej pozícii. Rokovania však neboli ukončené a výsledok zrejme spoznáme až o niekoľko dní. V hre je aj alternatíva úplného odchodu Ťapákovej zo CME. To, že by na čele Markízy zostala naďalej, je najmenej pravdepodobnou alternatívou. Doteraz však dokázala svoje pozície ustáť, veď v Markíze pracuje od roku 1996.

Už teraz sa však hovorí o jej možných nástupcoch. Jedným z nich mohol byť Matej Ribanský, aj pod ním sa však zrejme otriasa stolička, keďže manažérom a konateľom Markízy je vyčítané hospodárenie, keď skupina Markíza výrazne investuje do programu, pričom tieto investície nedokáže trh vrátiť v podobe zisku. Rovnako neúspešná bola aj celková obchodná politika skupiny v prvom polroku. Finančnú stratu to ešte zvýšilo. Pre investorov a majiteľov nie je podstatná sledovanosť a to, aký má stanica náskok pred konkurenciou, ale najdôležitejšie je, aby prinášala zisk. A to sa jej tento rok nedarí. Aktuálne najhorúcejším kandidátom na post generálneho riaditeľa Markízy je rumunský manažér Constantin Mocanu, ktorý bol šéfom rumunskej skupiny staníc CME a neskôr šéfom projektu Voyo. Odchádzajúci šéf CME Adrian Sarbu zrejme stále nestrail vplyv a táto personálna rošáda sa ešte stále môže diať aj v jeho záujme.

V hre je však aj ďalšie meno manažera, ktorého by už mohol dosadiť nový majiteľ Time Warner, ktorý má v zálohe niekoľko mien. Predstavenstvo CME, v ktorom už má hlavné slovo práve Time Warner, nariadilo hĺbkový audit celej skupiny a teda aj skupiny Markíza. Túto úlohu dostala na starosť medzinárodná konzultanská spoločnosť McKinsey. Na mušku si vzali aj konateľov a riaditeľov jednotlivých televíznych skupín. Osud Ťapákovej tak môže postihnúť napríklad aj riaditeľa českej Novy Jana Andruška. Aj Nova, tak ako Markíza, zvýšila svoju sledovanosť výrazným investovaním do programu a zároveň utŕžila, tak ako Markíza, fiasko na poli predaja reklamy v prvom polroku, čím sa výrazne znížili príjmy oboch televíznych skupín – Novy i Markízy.

Situáciu sledujeme, ďalšie informácie prinesieme v najbližších dňoch.

 

Foto: Markíza