Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Na svete je nový očakávaný ident Jednotky a Dvojky! Pozrite si ho (videá, všetky informácie)

RTVS od mája uvedie nový ident, chce sa ním ešte viac priblížiť divákom. Článok je doplnený o informácie RTVS.

Ešte v januári sa začalo hovoriť o nových identoch televíznych kanálov RTVS. Napriek tomu, že bližšie informácie boli prisľúbené ešte v tom mesiaci, nakoniec k zverejneniu podrobností nedošlo. Minulý týždeň vás portál Mediaboom.sk informoval, že by RTVS mala novú grafiku nasadiť už v priebehu mája. Nakoniec sa tak aj stane, keď sa ident do vysielania dostane od 1. mája 2015.

„Jedným zo základných krokov manažmentu, ktorý do RTVS nastúpil v roku 2012 pod vedením Václava Miku, bola zmena vnímania médií verejnej služby. Po postupnej profilácii a zmene programovej štruktúry Jednotky a Dvojky prišla na rad aj potreba oživenia grafickej identity oboch kanálov,“ opisuje dôvody uvedenia novej grafiky telerozhlas.

Výrazným jednotným prvkom nového identu je animácia dvojbodky. S tou bude televízia pracovať ako pri jingloch tak aj v rámci iných prvkov – napríklad pri logu vo vysielaní. „Zjednocujúcim prvkom sa stáva dvojbodka. V novom grafickom idente televíznej časti RTVS dostáva nový význam. Ich animáciou celé logo ožije a stáva sa nositeľom informácie,“ povedala Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.

K téme: Informácie o nových logách Jednotky a Dvojky: Vieme, či dôjde k zmene! (história lôg STV)

V prípade Jednotky boli voľbou točené jingle, odchádza tak od princípu neživého a kresleného sveta leporela a vstupuje do skutočnosti. Animáciu dvojbodiek používa na vytvorenie masky, v ktorej sa posúva dej v čase alebo priestore. V imidžových jingloch sa okrem bežných životných situácii objavujú aj krásy Slovenska, ktoré veľmi zarezonovali u divákov Jednotky aj v minulom idente. Pridala sa aj príroda a zvieratá. V staničných jingloch si zahrali deti, talentovaní tanečníci, ale aj profesionálna baletka, rodina či zaľúbená dvojica.

Jingle Jednotky

V prípade Dvojky pohyb dvojbodiek vykresľuje abstraktný tvar, ktorý sa neviaže na konkrétne miesto. Tematicky sa imidžové jingle Dvojky dotýkajú programovej štruktúry a jej hlavných tém: dokument, umenie, film, šport a deti.

Jingle Dvojky

Aj RTVS bude počnúc novou grafikou výraznejšie pracovať s fontom. Pridáva na jeho veľkosti, dôležitým krokom je odpútanie sa od doteraz využívaného jednotného „guľatého“ fontu.

Ďalšou zo zmien, ktorú nový televízny ident RTVS prináša je infobar. Divák bude mať možnosť vidieť v upútavke vysielací deň a čas programu od začiatku upútavky. Nápadnejšia bude aj vhodnosť programov, tzv. „piktogram vhodnosti“, ktorý zmení umiestnenie spolu so  žánrom jednotlivých titulov. Aj tento krok je cestou, ako sa priblížiť k divákom.

Grafika pre upútavku (2012 – 2015)
grafika program rtvs 2012

Nová grafika pre upútavku
grafika program rtvs 2015

Projekt zmeny vizuálnej identity pod vedením Daši Matušíkovej, riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS, tvorivý tím pripravoval viac ako trištvrte roka. Oslovených bolo niekoľko grafických štúdií, ktoré majú reálnu skúsenosť s tvorbou televízneho dizajnu. Víťazným konceptom sa stal návrh od spoločnosti Oficina, ktorá má za sebou mnohé úspešné a ocenené televízne projekty. Medzi ich referencie patria napríklad ČT art, Film+, Prima COOL a iné.

„Po zmene rozhlasovej grafiky prichádza aj televízna. RTVS sa s novou vizualizáciou Jednotky a Dvojky priblíži svojim divákom. Atribúty dynamiky, modernosti s dávkou emócií najlepšie vystihujú kreatívny koncept. Zároveň oceňujem prácu celého marketingového tímu RTVS,“ povedal generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.

Showreel novej grafiky Jednotky a Dvojky RTVS

Čítať viac...
Nahor