Hypnoshow pre Markízu poriadnym fiaskom: Šou môže expresne skončiť, okrem hanby pri štarte vôbec nezabrala!
10. januára 2019  //  Aktuálne, Showbiz  //  Bez komentárov

Markíza ponúkla nepodarenú verziu svetového formátu You´re Back in the Room, nedočkala sa ani vysoko sledovaného nástupu, aký šou zaznamenáva po celom svete.

Hypnoshow sa aj na Slovensku zapíše do televíznej histórie viditeľnými písmenami, nie však tak, ako Markíza očakávala. Kontroverzný formát uvádzaný v krajinách po celom svete vzbudzuje minimálne na úvod zvedavosť veľkej časti publika a dosahuje pri štarte aj mimoriadne výkony. Napríklad v Slovinsku na jar 2017 štartoval s podielom až 50 %, vysielala ho pritom televízia POP TV patriaca do skupiny CME.

Markíze sa však Hypnoshow vôbec nepodarila a platilo to už od kampane. Televízia k provokatívnej novinke nedokázala pritiahnuť divákov, keď šou štartovala na ratingu iba 7 % s podielom 20,3 %. O málo viac dokázal pri štarte dokonca uhrať aj dosiaľ najväčší seriálový prepadák Markízy Divoký Zapadákov, ktorý vo februári 2017, keď bola Markíza po odchode z DVB-T výrazne zatlačená, sledovalo 7,3 % divákov.

Paralela s Divokým Zapadákovom nie je náhodná. Okrem toho, že producentom seriálu bol Dano Dangl, ktorý sa zas pri Hypnoshow zhostil moderovania, je Zapadákov dosiaľ asi najhorším seriálovým počinom Markízy v jej histórii. Hypnoshow sa minimálne podľa reakcií nemalej časti publika stala zas najhoršou šou, akú Markíza kedy uviedla. Tento názor vyjadrujú aj recenzenti na portáli Čsfd.cz, kde naďalej pri programe svieti rekordne zlé hodnotenie. Hypnoshow však pri štarte sledovalo napríklad viac divákov, ako dosiaľ asi najviac skritizovanú šou Joj Take Me Out, ktorá sa uviedla v septembri 2017 s ratingom 6,2 %, avšak s podobným podielom pod 20 % a proti Extrémnym premenám.

Otázna tak ostáva budúcnosť kontroverznej novinky Markízy. Tá vyrobila iba včera odvysielaný pilotný diel, pričom sa však už rozhodla vyrobiť aj ďalšie časti, do ktorých zháňa účinkujúcich. Po stredajšom fiasku ako sledovanosti tak s reakciou divákov však podľa všetkého svoje plány poriadne prehodnotí.

Hypnoshow pri štarte doťahovala Joj s multireprízovou komédiou Copak je to za vojáka, uhrala s ňou okolo 6 ratingov pri podieli 18,5 %. Celkovo si Hypnoshow pri štarte pozrelo cez 345-tisíc divákov, film videlo cez 325-tisíc divákov.

Podvečer Rodinné prípady podliezli 21 %, Záchranári šli pod 15 %, IQ Taxi získalo 18 %. Joj tak zatiaľ výrazne dvíha výkony v podvečernom pásme oproti predošlým mesiacom, už od pondelka však jej nový program prejde najťažšou skúškou, keď sa do vysielania vracajú s treťou sériou Oteckovia. Televízne noviny sa dostali pod 28 %, Noviny aktuálne potvrdzujú nárast aj v komerčnej cieľovke, keď sú blízko TN-kým, šli pod 26 %. Ratingovo tvoril rozdiel necelý pol bod. Celkovo Noviny videlo okolo 600-tisíc divákov, Televízne noviny pod 550-tisíc.