Televízie bez uhorkovej sezóny?
5. júla 2013  //  Názory  //  Bez komentárov

Leto je v plnom prúde, začali dvojmesačné prázdniny. Médiá bojujú s uhorkovou sezónou. Televízne leto si spájame s reprízami alebo s pokusnými menej nákladnými formátmi. Niekedy však televízie prekvapili aj so zaujímavými  akvizičnými seriálmi. Pamätáte si ešte na Rodinku úžasných? :) Posledné roky je to však akési iné, tento rok takmer prevratné. V jednej z dvoch našich najväčších komerčných televízií vidíme to isté, čo počas roka. Markíza pokračuje so svojim rodinným seriálom Búrlivé víno bez letnej prestávky. JOJ prerušla Panelák, RTVS vlastne nemala čo prerušiť. Vlastne áno, prerušila Milujem Slovensko. Ešte že TA 3 nemusí nič meniť, spravodajstvo televízie vysielajú bez prestávky, mimo diskusných relácií, ktoré sa počas prázdnin nevysielajú. Aj keď vrabce na mediálnej streche čvirikajú, že jedna z legendárnych diskusných reláciií televízie zo Záhorskej Bystrice je na definitívny odstrel. Ale vráťme sa k podstate. Čo sa stalo, že jedna z televízií si napriek menšiemu záujmu reklamných klientov počas letnej televíznej sezóny ponechala vo vysielaní svoj najsledovanejší a finančne náročný program? Ako to vlastne je s investovaním televízií do programu počas leta? Doteraz sme neboli svedkami neprerušenia nosného sezónneho projektu. Zmenili sa vari podmienky na trhu? Nič tomu nenasvedčuje. Reklamný koláč sa nezväčšuje. Čo je teda motiváciou televízie zo Záhorskej Bystrice, že má potrebu investovať nemalé prostriedky aj do reklamne najmenej atraktívnej časti sezóny? Je to efektívne? Oplatí sa to? Je to investícia? Alebo zámer zmeniť návyky na trhu? Netuším. A nemám logickú odpoveď. Tú zrejme poznajú len investori a manažment danej televízie. Od efektivity, ktorá by mala byť pri podnikaní jedným z najdôležitejších atribútov, to však má naozaj priďaleko. Keďže však rovnako intenzívne do letnej sezóny investuje aj česká Nova, môže ísť skutočne o zámer skupiny CME, ktorá sa na českom a slovenskom trhu snaží bojovať s tohtoročnou nepriazňou mediálnych agentúr a teda výrazne nižšími príjmami z inzercie.

 

– redakčný komentár –

 

Foto: Markiza