Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Druhá šanca sa vrátila so starými časťami: Diváci očakávali premiéry, od Markízy húfne odchádzali!

Markíza po roku opakuje svoj najúspešnejší vlaňajší seriál v hlavnom vysielacom čase, odštartoval podpriemerne. 

Druhá šanca je späť vo večernom vysielaní Markízy.

V priebehu dlhých mesiacov, kedy televízia čaká na možnosť adaptovať pokračovanie dramatického seriálu, prišla s rozhodnutím skrátiť divákom čakanie na nové časti zreprízovaním všetkých doterajších epizód, a to rovno v pôvodnom hlavnom vysielacom čase.

Staré diely Druhej šance vytiahla Markíza od tohto pondelka – týždeň po tom, čo v jej vysielaní skončilo premiérové Klamstvo.

Klamstvo finišovalo najslabšie

To sa s obrazovkami rozlúčilo minulý týždeň poslednou dvanástou časťou, ktorá znamenala definitívny koniec seriálu.

Klamstvo patrilo medzi vydarené projekty Markízy a najúspešnejšie programy tejto jari, v celom svojom vysielaní sa pohybovalo na úrovni 7 – 8 ratingových bodov v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú súkromné stanice predávajú reklamu.

S najsledovanejšími dielmi dvakrát dosiahlo 8-percentnú hranicu, zakaždým s ratingom 8,2 % v obchodnej cieľovke.

V univerzálnej cieľovej skupine, vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programov, sa Klamstvo v celom vysielaní hýbalo v rozmedzí okolo 430 až 470-tisíc divákov.

Najslabšie sledovaný diel prišiel až vo finále.

Dramatický seriál s Tomášom Maštalírom a Monikou Horváthovou sa rozlúčil najhorším výkonom od štartu, keď ho zatlačila hokejová konkurencia.

Finále Klamstva dosiahlo v polovici mája rating 6,7 % s podielom na trhu 22 % v obchodnej cieľovke, iba medzitýždenne sa oproti predchádzajúcej časti seriál prepadol o takmer jeden ratingový bod.

Celkovo si v univerzálnej cieľovke finále Klamstva pozrelo priemerne 415-tisíc divákov. Aj v tejto cieľovke šlo o najmenej sledovaný diel od štartu.

Seriálu však už posledný pondelok konkurovali MS v hokeji, ktoré si v čase vysielania Klamstva na stanici :Šport ukrojili približne 18 % podiel na trhu. Týždeň pred tým ešte takejto konkurencii nečelil.

Druhá šanca sa vrátila podpriemerná

Na Markíze sa postupne rozbieha prázdninová štruktúra, ktorú má až do konca leta v pondelky vyplniť reprízová Druhá šanca.

Televízny líder plánuje odvysielať všetkých 32 doterajších epizód, a to v dvojitom nasadzovaní každý pondelok od júla do augusta či začiatku septembra. Seriál pritom skúša uviesť odznova v rovnakom čase o 20:30, v ktorom ho vysielala vlani.

Plány Markízy mohli dostať prvú trhlinu.

Druhá šanca totiž s prvými dvomi reprízovými časťami nezabrala, keď dosiahla ratingy iba okolo 4 a 3 % s podielmi na trhu v okolí 15 % v obchodnej cieľovke.

Na pomery reprízového programu a očakávania nižších výkonov počas leta by sa Druhá šanca mohla v pondelňajšom prime-time udržať aj s takýmito číslami. Dá sa však očakávať, že by z nich už nesmela padnúť.

Očakávali premiérové časti?

Je pritom otázne, aká časť divákov očakávala premiérový diel.

Seriál odvysielaný v dvoch častiach za sebou totiž postupne vo veľkom strácal divácku pozornosť. Od začiatku prvej časti po koniec tej druhej si udržal iba polovicu divákov.

Ešte úvod prvého dielu mal prilákať takmer 300-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, do záveru pilotného dielu neostalo pri seriáli už ani 200-tisíc divákov. Do konca druhej časti vydržalo približne 150-tisíc divákov.

V priemere takto prvú časť sledovalo priemerne celkovo takmer 240-tisíc divákov, druhý diel ich mal priemerne cez 160-tisíc.

Markíza si pri promovaní návratu Druhej šance dáva záležať, aby nezdôrazňovala, že ide o jej opakovanie.

Seriál však už o týždeň bude mať ľahšiu konkurenciu, keď mu nebudú čeliť MS v hokeji. Tento pondelok však hryzkali o čosi slabšie, keď sa v obchodnej cieľovke v priamej konkurencii Druhej šance hýbali na podielovej úrovni okolo 12 %.

Paradoxom je, že aj napriek slabému štartu reprízovej Druhej šance bola vo svojom čase lídrom na trhu.

O tri desatiny ratingu za ňou v priamom súboji zaostala premiérová Hranica, ktorá podielovo šla cez 14 % v obchodnej cieľovke. V celkovom publiku už bola Hranica tesným lídrom s vyše 250-tisíc divákmi.

(nasleduje archívny článok)

Všetko, čo vieme o 3. sérii Druhej šance

Druhá šanca patrí medzi najúspešnejšie televízne programy posledných dvoch rokov.

Vlani sa stala jasne najsledovanejším pravidelným programom na Slovensku mimo správ či športových prenosov, na jar 2022 navyše zachránila Markíze dojem aj výkonnosť v nevydarenej sezóne. Kým Druhá šanca totiž v pondelky dominovala, Markíze sa v iné dni rozpadol program s prepadákmi ako Survivor, Svadba na prvý pohľad, Lego Masters a väčšinou aj s 2 na 1.

Úspech Druhej šance na jar 2022 okamžite naštartoval prípravy jej pokračovania, ktoré už mala Markíza k dispozícii.

Seriál vychádza z úspešného originálu Doc – Nelle tue mani, ktorý patrí medzi seriálové hity v Taliansku. Doposiaľ odvysielal dve série, pričom druhá sa na talianske obrazovky dostala v čase, kedy Markíza odštartovala vlastnú adaptáciu v januári 2022. Okamžite tak mohla začať s prípravou ďalších epizód pre jesennú sezónu.

Podobne, ako na Slovensku, aj v domácej krajine sú správy o treťom pokračovaní seriálu mimoriadne očakávané, a to najmä termín vysielania novej série.

Nakrúcanie začalo neskôr

Dnes už poznáme, ako by uvedenie originálu v Taliansku malo prebehnúť.

Miestne médiá sa pre úspech seriálu, ktorého dve série dokázali pri obrazovkách, či prostredníctvom iných platforiem, udržať približne 8 miliónov divákov, poškuľovali po jeho návrate už tento rok. Ešte prednedávnom niektoré špekulovali o nasadení tretej série už tento rok na jeseň.

Viacerí aktéri v rôznych rozhovoroch však priznali, že príprava scenárov seriálu je zdĺhavá.

Séria Doc – Nelle tue mani podlieha niekoľkomesačným prípravám a následnému podobne dlhému nakrúcaniu, vďaka čomu diváci na pokračovanie musia čakať takmer dva roky. Prvá séria štartovala na jar 2020, druhá na jar 2022.

Nakrúcanie tretej série talianskeho originálu bolo už skôr potvrdené pre aktuálnu sezónu.

Dlhšie sa hovorilo o štarte natáčania od februára 2023, čo živilo špekulácie o možnom uvedení seriálu už na jeseň, kedy by ešte prebiehali práce na záverečných častiach novej série. Aj Markíza vysielala druhú sériu Druhej šance počas toho, čo ešte nakrúcala jej posledné epizódy.

S výrobou pôvodnej talianskej tretej série seriálu však tvorcovia začali nakoniec až v týchto týždňoch.

Súčasne by sa už definitívne taliansky seriál nemal vrátiť skôr ako v roku 2024.

Opäť sa očakáva nasadenie v jarnej sezóne a udržanie tak tradície od samotného začiatku. Vzniknúť by aj tentokrát malo celkovo 16 nových častí, ktoré bude vedieť Markíza adaptovať do slovenskej verzie.

Tento rok sa na Markízu nevráti

Vývoj nakrúcania a uvedenia tretej série talianskeho originálu Druhej šance potvrdzuje aktuálne špekulácie o jej návrate na obrazovky Markízy.

Potvrdzujú sa vôbec prvé správy portálu Mediaboom.sk o dlhom diváckom čakaní na pokračovanie Druhej šance až do roku 2024, pričom by sa do vysielania nemala vrátiť ani začiatkom budúceho roka.

Druhá šanca by sa s treťou sériou mala objaviť najskôr na jeseň 2024. Podľa prvých informácií by s týmto termínom už mohla počítať aj samotná Markíza.

Na svoj najväčší hit posledných dvoch rokov by tak mala čakať ešte jeden a pol roka.

Pre televíziu, ktorá sa snaží o čo najvernejšie adaptovanie talianskeho originálu, je dôležité, aby boli nové časti kompletne hotové, kým začne s ich spracovaním do slovenskej verzie.

Markíza by sa tak k nakrúcaniu mohla dostať najskôr v priebehu jesene tohto roka či až na budúci rok.

Tretia séria poslednou?

Už dlhšie sa pritom špekuluje, či tretia séria nebude poslednou.

Tvorcovia sa pri príprave úspešného seriálu dostali do stavu, o ktorom hovorili s predstaviteľom talianskeho hlavného hrdinu, Lucom Argenterom, ešte pri príprave úplne prvých častí.

Herec, ktorý v origináli stvárňuje postavu Andreja Fabiána, ešte vlani priznal, že si spoločne so scenáristami predstavovali pre plnohodnotné vyrozprávanie deja ideálne 3 série. Postačovať mali na všetko, čo chcú tvorcovia v seriálovom deji povedať, zároveň bez toho, aby sa naťahovanie seriálu odrazilo na jeho kvalite.

V čase, kedy seriál Doc dospel do tretej série sa o téme hovorí opäť. Scenáristi aj herci sa však momentálne sústreďujú na nakrútenie nových častí a potenciálne finále celého seriálu nekomentujú.

Rozhodujúce slovo nakoniec už tradične môže mať divácka úspešnosť.

Originál udržuje stabilnú sledovanosť od začiatku prvej série po koniec tej druhej a len v televíznom vysielaní dosahuje podiely na trhu okolo 25 – 30 %, čo je pre taliansku verejnoprávnu televíziu Rai 1 značný nadpriemer.

O čom bude tretia séria

Informácie k novým častiam seriálu sú naďalej kusé.

Z doterajších informácií vieme, že v seriáli okrem postavy Andreja Fabiána, z ktorého sa opäť stane primár, bude pokračovať tiež postavas Júlie Kalinovej, ktorú hrá aktuálne vyťažená Sarah Arató. Účinkuje v oboch nosných prime-time seriáloch Markízy Klamstvo a Dunaj, k vašim službám. Vráti sa aj spomínaný Dano Heriban v postave Erika Hatina.

Novinky ohľadom pokračovania originálu vypúšťa najmä miestna herecká hviezda, spomínaný Luca Argentero. V seriáli stvárňuje hlavného hrdinu, ktorého na Slovensku hrá Ján Koleník.

Scenáristi seriálu ho už oboznámili s dejom tretej série, pričom neskrýval nadšenie.

„Mal som zimomriavky. Tretia sezóna bude neskutočná!“ povedal v nočnej talkshow Che Tempo Che Fa.

Scenáristi originálneho seriálu Francesco Arlanch a Viola Rispoli v prvých reakciách naznačili, že kým druhá séria sa zameriavala na pandémiu covidu z pohľadu viacerých postáv, pričom niektorých osud dopadol fatálne, tretia sezóna bude chcieť do deja vliať nádej a viacerým hrdinom ponúkne novú šancu.

Týkať sa bude najmä chorôb, ktoré budú súčasťou seriálového deja, ktoré budú musieť hrdinovia pochopiť či rovno prekonať.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor