Televízia
Prvé obete programových škrtov na Nove a Markíze
Stanice CME v Česku a na Slovensku čaká zrejme výrazné šetrenie. Po personálnych zmenách, ktoré nastali vo vedení skupín Markíza a Nova potom, čo sa manažerských pozícií ujal nový vlastník Time Warner, postupne prichádzajú aj programové zmeny a rozhodnutia. Prvou programovou obeťou šetrenia na Nove bude seriál Gympl, ktorý sa vysiela dvakrát do týždňa a v cieľovej skupine 15-54 dokáže bojovať o pozíciu trhového lídra. Nedosahuje však takých závratných čísel sledovanosti ako dva doktorské seriály. Pre novú sezónu so seriálom Gympl už Nova nepočíta.
Druhou obeťou šetrenia bude pravdepodobne plánovaná spevácka show Hlas Česko Slovenska 2, ktorú síce Markíza už avizovala reklamným klientom, jej nasadenie je však neisté. Minimálne Nova so show v tejto chvíli pre novú sezónu nepočíta a je nepravdepodobné, že by si show Markíza vyrobila samostatne. V kuloároch sa začína hovoriť o návrate show Masterchef, ktorej prvá séria nebola na Nove ani na Markíze úspešná. Čo sa však týka rozpočtu relácie, je menej finančne nákladná ako The Voice.
Na slovenskom trhu ostáva otvorenou otázka zotrvania relácie Modré z neba v podobe a periodicite, ako sa vysiela teraz. V hre je stále aj možnosť ukončenia spolupráce s Vilom Rozborilom od sezóny 2014. Rozhodnutie však zatiaľ nepadlo. Nový majiteľ CME preveruje aj ďalšie možnosti šetrenia, ktoré sa nedotknú iba programu. Ktoré ďalšie relácie na staniciach skupín Nova a Markíza čaká stop alebo nútená prestávka, by sme sa mali dozvedieť už čoskoro. V najbližších dňoch prinesieme ďalšie informácie.
Čítajte aj: Prvé kroky nového šéfa Markízy sú tu – programové zmeny!
Foto: Nova