milujem slovensko silvester 2015
Silvester 2015: Najviac divákov oslavovalo s RTVS! Veľký šok pre Kredenc a Inkognito
1. januára 2016  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Oproti minulému roku nečakane rapídne padla Markíza s Kredencom, Joj nevyužila investíciu do premiérovej tvorby.

Silvester 2015 sa bude pre televízie vyznačovať sériou prekvapení. O to najväčšie sa postarala skeč šou Kredenc, ktorá bola pred rokom jasne najsledovanejším programom Silvestra. Tento rok už ale nevyskočila, keď z minuloročných necelých 15-tich ratingov jej tento rok ostalo 8,7 % pri podieli len 22,7 %. Podielovo ide o medziročný pokles o necelých 15 percent, v ratingu o rovných šesť percent.

Napriek tomu v komerčnej cieľovke 12 – 54 so silvestrovským programom dominovala Markíza. Kredenc bol po ôsmej tesným lídrom, neskôr televízia strhla pozornosť na svoju stranu s Chart Show, ktorú sledovalo 10,3 % divákov s podielom 28,1 %. Najsledovanejším programom posledného dňa roku 2015 sa v oboch hlavných cieľovkách stali Športové noviny Markízy.

Rovnaký rating ako Kredenc uhralo aj Milujem Slovensko. RTVS odštartovala šou už v čase konca spravodajstiev Markízy a Joj, kedy komerčné stanice zaraďujú brejk a práve v tomto okamihu nabrala šou divákov, ktorých si držala až do konca. Popri ratingu 8,7 % dosiahlo Milujem Slovensko podiel v komerčnej cieľovke 22,8 %, po Kredenci bolo jasným lídrom. Šou Nikto nie je dokonalý, ktorú tentokrát potiahla RTVS až do polnoci, mala dosiahnuť v komerčnej cieľovke rating 6,7 % s podielom 18,5 %.

V celkových číslach patril Silvester tento rok RTVS. Milujem Slovensko sledovalo v univerzálnej cieľovke 12+ 573-tisíc divákov, čo bolo najviac zo všetkých večerných silvestrovských programov. Podiel sa vyšplhal na 26,3 %. Jednotkou bola vo svojej cieľovke Jednotka aj s Nikto nie je dokonalý, keď malo reláciu sledovať 480-tisíc divákov s podielom 22,9 %. S Chart Show trávilo posledné okamihy roku 2015 celkovo 455-tisíc Slovákov.

Za kratší koniec aj tento rok ťahala Joj. Tá po minulom roku, kedy Silvester vyriešila trojicou Kameňákov, pripravila premiérovú zábavu, no napriek tomu neuspela. Špeciál Moja mama varí lepšie ako tvoja malo sledovať 5 % divákov pri podieli 13,1 %, čo bolo aj jediný raz, keď sa dostala nad desiatku. Dva zostrihy Neuveriteľné talenty sveta, ktoré nakoniec vysielala uprostred večera, sa hýbali medzi 9 a 10 %, najväčším prepadákom sa stalo Inkognito, ktoré malo uhrať podiel len 8 %.

Paradoxne ju v čase vysielania Inkognita dokázala v niektorých momentoch dobehnúť jej minuloročná zábava – Kameňák na Plus. Tri diely komédie dosiahli podiely nad 7, rovných 8 a 9 %. Z menších staníc šlo zároveň o najsledovanejšie programy večera. Doma totiž prepadla s maratónom Priateľov, hýbala sa len medzi 1 – 2 %. S prvým večerným programom ju predbehla aj Wau, keď 12 podmienok dedičstva dosiahlo share pod 3 %. Film Bez šance už neuspel pri jednom percente. Dajto uspelo po ôsmej s filmom Zem krvavého slnka pri podieli nad 5 %, so snímkou Poslanie atakovalo 4 %.

Najviac divákov na Silvestra k sebe nielen na Slovensku ale aj v Česku pritiahla verejnoprávna televízia. Náskok ČT pred komerčnými stanicami bol ale výraznejší, najsledovanejším programom Silvestra v Česku sa stala Všechnopárty, ktorú videlo celkovo cez 1,4 milióna Čechov. Zaujímavosťou je, že aj keď na Slovensku večer nevyšiel Joj, horšie si najmä v prvej polovici večera viedla u susedov líderská stanica Nova. Tá hlboko prepadla po ôsmej so Superstar, keď vo svojej cieľovke 15 – 54 uhrala podiel len okolo 8 %. Nasledujúca Bláznivá noc sa mala hýbať okolo hlboko podpriemerných 11 %. Medzi komerčnými stanicami zabodoval Barrandov, ktorý aj tentoraz pripravil veľký silvestrovský program. Mala stanica ním predbehla Novu aj Primu, celkovo jeho program sledovalo cez 540-tisíc Čechov.