Aktuality
Mesiac po návrate KRIMI na Joj: Rekordný nárast aj záchranné koleso pre Šport
Zatiaľ najvýraznejší krok nového vedenia Joj Group v rámci programovej štruktúry staníc vychádza. V dôležitom čase okolo ôsmej hodiny priniesol hlavnému kanálu rapídny nárast, pričom sa televízii darí v nadpriemere držať aj menšiu Plus, ktorá prišla o silné spravodajstvo.
Joj vyšiel ťah s návratom KRIMI na hlavný kanál. Televízia úspešné spravodajstvo z Plusky na Joj presunula prvý raz nenápadne v pondelok 17. marca, kedy stanice len informovali o mimoriadnom zaradení relácie na Jojku. KRIMI „mimoriadne na Joj“ však žiadne mimoriadne témy nepriniesli. Televízia si len testovala potenciál relácie na hlavnom kanáli a hneď sa jej krok osvedčil.
Už v prvý deň KRIMI na Joj zaznamenali úspech, keď ich sledovalo cez 20 % divákov. Joj v porovnaní s výkonmi spred mesiaca zaznamenala v čase po 20:00 nárast o približne 100-tis. divákov, Šport sa v tom čase dovtedy trápil s výkonmi okolo 13-15 %. Aktuálne KRIMI dosahujú pravidelne ratingy nad hranicou 8 % s podielmi okolo 23-26 %. Na Pluske sa hýbali okolo 12-15 %. Menšia stanica ani po strate silných správ nespadla do podpriemeru, Profesionálom sa od 19:30 do 20:30 darí dosahovať podiely v priemere okolo 6 %.
Presun KRIMI pomohol aj Športu a Najlepšiemu počasiu. Športové spravodajstvo Joj dokázalo v priebehu mesiaca získať približne 1,5 až 2 ratingové body a z podpriemerných vôd sa vyšplhalo k hodnotám okolo priemeru stanice (17 %) a neraz vyskočí nad hranicu 20 %. Športu pomáha nielen jeho zaradenie pred KRIMI ale hlavne posun z 20:00 na približne 19:50, kedy sa vyhýba konkurencii Športových novín na Markíze. Tie si svoj vysoký štandard nad 30% držia aj v konkurencii krimi správ. Po zmenách sa viac darí aj Najlepšiemu počasiu, ktoré v ostatných mesiacoch už nebolo najsledovanejším spravodajstvom o počasí na Slovensku. V súčasnosti však obe relácie zvádzajú rovnocenný súboj. V závislosti od dňa sa relácie hýbu okolo 24-28 %.
Kým v čase po 19:50 zaznamenala Joj nárast, v súboji hlavných spravodajských relácii čoraz viac zaostáva. Veľké noviny v poslednom období klesli k podielom okolo 20-22 %, Televízne noviny Markízy v tom čase dominujú trhu s takmer dvojnásobnými výsledkami okolo 40 %.
Joj sa postupne o svoju silnú spravodajskú 90-minútovku pripravila sama zmenami zo septembra 2013. Kým KRIMI na Pluske dvíhali stanicu do rekordných výšin, Jojka po skončení hlavných správ padala do podpriemeru. Šport pri svojom zaradení medzi dva brejky a v konkurencii športového spravodajstva na Markíze a RTVS a Krimi na Plus padal do hlbokého podpriemeru. V televízii sa dokonca skloňoval jeho presun na Plus či jeho úplne skončenie ako samostatnej relácie.