Aktuality
Exkluzívne: Markíza chystá do vysielania špeciálne vydania Reflexu! Vieme, do akého času
Publicistický formát, ktorý bol v minulosti blízko zrušenia, sa dočká expanzie.
Reflexu bude na Markíze viac. Líder chystá v novom roku predstaviť nový formát, ktorý bude vychádzať z dlhoročného publicistického magazínu vysielaného každý pracovný deň po Prvých Televíznych novinách.
Novinka ponesie názov Reflex Špeciál, názov si už Markíza nechala zaregistrovať aj na Úrade priemyselného vlastníctva. Extra vydania magazínu bude líder vysielať podľa našich zistení jedenkrát do týždňa a to v slote, kedy doteraz s pôvodnou tvorbou dlhodobo absentoval.
Reflex Špeciál by mal totiž zaplniť nedeľný access-time od 18:00 až do Televíznych novín. V tom čase vysiela Joj dlhodobo fungujúcu reláciu s Vladom Voštinárom Nové bývanie, ktorá dokáže s premiérovými časťami stlačiť filmovú ponuku lídra aj na pozíciu trhovej dvojky.
Reflex tak v roku 2015 pobeží hneď šesťkrát do týždňa, špeciálne vydanie bude mať predĺženú stopáž na 60 minút aj s reklamnými brejkami. Markíza si doteraz slot pôvodnej tvorby dlhodobo buduje v podobnom čase v soboty, kedy vysiela šoubizovú Smotánku. S úspechom líder rozšíril slot o reprízových Susedov a skeč šou Kredenc. Blízke priemery stanice dokáže uhrávať aj platená Hra o Niké.
Joj zas obdobne rozšírila nedeľný access, keď pred Nové bývanie nasadila kuchársku šou 15-minút. kuchár. Relácia po uspokojivom štarte divákov nenabrala, ale ani priveľmi nestratila, ostatné vydanie v nedeľu 21. 12. 2014 dosiahlo podiel 14,4 %. Joj bude pravdepodobne taktiež od nového roka rozširovať víkendovú podvečernú ponuku, do vysielania pripravuje relácie Nová záhrada či Fajnšmeker (anotácie k obom novinkám).
História Reflexu
Reflex sa vo vysielaní Markízy objavil po prvý raz 1. mája 2006 ako relácia s odľahčeným až bulvárnejším spravodajstvom. Postupne sa vyprofiloval na publicistický formát, ktorý mal rozšíriť spravodajstvo Markízy a pozornejšie sa venovať vybraným témam a taktiež prebrať témy po zrušených reláciách ako Paľba, či po Lampárni. V januári 2014 prešiel formát zmenou, pribudli redaktori, po zrušenej Lampárni sa jedným z moderátorov stal aj Patrik Herman, pozmenil sa koncept relácie, pribudli občianske témy.
V rámci sledovanosti prežíval najrôznejšie obdobia. Pri štarte zdedil slot 19:30 po slabo výkonnom dennom seriáli Medzi nami, no dokázal v priebehu roka získať aj 40-percentné podiely. V roku 2008 ho Markíza pre rozšírenie hlavných správ na hodinovku presunula na čas okolo 17:25, kde prišiel o približne tretinu podielu, na svoje čísla sa dokázal vrátiť až po polroku. V roku 2009 prišiel opäť pád k číslam skôr k 20%. Po prechode Markízy aj Joj na novú cieľovku 12-54 začiatkom roka 2010 sa relácia nakoniec usadila v rozmedzí 25-30 %, tieto čísla drží aj v súčasnosti.