Aktuality
Dobré ráno mesiac po štarte: Aké výkony dosahuje ranná novinka Joj? (grafy, porovnanie s Teleránom)
Ranná novinka Joj má za sebou prvý mesiac na rozbeh. Jej výkony zatiaľ nedosahujú ani priemer stanice, televízia relácii pomáha intenzívnou outdoorovou kampaňou.
Joj po tretí raz vo svojej histórii stavila na premiérové ranné vysielanie, pričom tento raz sa svojej myšlienky nechce len tak vzdať. Napriek tomu, že sa pustila do náročného konkurenčného boja v čase, kde má svoje cestičky „vyšľapané“ Markíza s Teleránom, s Dobrým ránom chce byť trpezlivá a postupne budovať divácky návyk a uberať divákov relácii, ktorá si svoje miesto v slote upevňuje už 18 rokov.
Trpezlivosť bude pravdepodobne aj rozhodujúca pri pohľade na budúcnosť Dobrého rána. To totiž zatiaľ nedosahuje výsledky, ktoré by stanici prinášali aspoň jej staničný priemer a nesiaha ani na výsledky, ktoré v tom čase dosahovali reprízové spravodajské formáty. Najsledovanejším dielom tak ostáva po mesiaci úvodné vysielanie z 5. mája 2014, ktoré získalo rating 1 % a share 19,1 %. Pri pohľade na výkon tohto vydania môže televízii sebavedomie dodať fakt, že relácia si počas celých dvoch hodín udržala divákov. Hneď na druhý deň však prišiel pokles a v súčasnosti sa rating relácie pohybuje na úrovni 0,6 – 0,7 %. Doteraz divácky najslabším vydaním Dobrého rána bolo vysielanie zo štvrtka 15. mája, kedy relácia získala podiel iba 7,2 %.
Teleráno tak napriek obavám z novej konkurencie nezaznamenalo straty. Výdavky do masívnej kampane Telerána v dvoch etapách spoločne s refreshom štúdia však Markíza ľutovať nemusí, keď vďaka nim podporila postavenie svojej dlhoročnej značky na trhu. Teleráno rozdelené do dvoch častí dosiahlo v máji priemerný rating 2,4 %, pričom druhá časť relácie zaznamenáva väčšinou vyšší rating ako prvá. Nebýva to však pravidlom. Podielovo sa výkony prvej časti často dostávajú cez 50 %, druhá polovica relácie nezriedka klesá pod štyridsiatku. Najsledovanejšou májovou časťou Telerána bolo piatkové vysielanie zo 16. mája, kedy druhú časť relácie sledovalo 3,4 % divákov s podielom 44,5 %. Najmenej divákov si ráno zaplo Markízu v piatok 9. mája, kedy prvú čast Telerána sledovalo 1,8 % divákov s podielom 43,9 %.
Joj kampaň ku Dobrému ránu odštartovala začiatkom apríla, pričom prebehla najmä v rámci self blokov televízie a v printe. Dva týždne pred štartom rannej relácie spustila v prime-time na hlavnom kanáli krátky večerný formát, v ktorom moderátori Dobrého rána plnili želania divákom televízie. Joj nevylučuje pokračovanie formátu. Masívna outdoorová kampaň nastúpila až po štarte Dobrého rána v televízii, pričom usmiateho Bruchalu či Hriadeľovú by ste nemali mať problém na uliciach či cestách nájsť. Trhová dvojka podporuje novinku aj marketingovými aktivitami.
Pôvodne malo Dobré ráno odštartovať uprostred apríla, na čo zareagovala Markíza kampaňou k Teleránu, v ktorej vyzdvihovala, že jej ranná relácia je na trhu už 18 rokov. Po tom, čo bol štart Dobrého rána posunutý, Markíza kampaň stiahla. Jej reštart nastal po definitívnom rozhodnutí spustiť Dobré ráno začiatkom mája. Markíza Teleráno podporila aj súťažou o finančnú výhru. Kto ju chcel získať, musel rannú reláciu lídra sledovať.
Joj má momentálne pred sebou náročnú cestu. Okrem trpezlivosti, vďaka ktorej v minulosti vybudovala napríklad silné spravodajstvo Krimi, bude musieť optimalizovať dramaturgiu aj celkový charakter relácie, ktorý v súčasnosti neprináša prakticky žiadnu pridanú hodnotu pre diváka. Televízia sama priznáva, že sa aktuálne venuje zapracovávaniu podnetov od divákov a dramaturgii relácie. Otázkou do budúcna je aj zloženie hlavných tvárí Dobrého rána, keď nie všetky prijali diváci s nadšením. Najväčšia kritika sa znáša na hlavu Kristíny Guštafíkovej, manželky dvorného dramaturga Joj Stana Guštafíka. Šéf Joj, Marcel Grega, plánuje dať relácii čas minimálne do konca tohto roka.